صدور 400 پروانه کاربردی اجباری ا ستاندارد برای واحد های تولیدی و صنعتی استان قزوین

مدیرکل اداره استانداردو تحقیقات صنعتی استان قزوین گفت: دراین استان یک هزار و۸۰۰ واحد تولیدی داریم که از این تعداد ۴۰۰ واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هستند. مهندس علیرضاحسن نایبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در استان قزوین یک هزار و۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر است که از این تعداد فقط۴۰۰ واحد تحت پوشش استانداردهای اجباری می باشندوما بقی باید طبق دستورالعملی که از سال گذشته به ما رسیده خود را با یک استاندارد بین المللی مطابقت دهند

وی تصریح کرد : در این مدت ۲۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و یک مورد تشویقی و ۱۴۲ مورد پروانه اجباری و ۲۶ مورد تشویقی تمدید شده است. وی گفت: در این مدت دو مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق و ۱۵ پروانه استاندارد اجباری و سه مورد تشویقی ابطال شده است که در این مدت صدور مجوز استاندارد ۴۰ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین اضافه کرد: در مجموع این تعداد پروانه در استان قزوین ۳۲۸ مورد اجباری و ۴۲ مورد تشویقی بوده است.

وی اضافه کرد: در مدت مذکور ۸۳۱ فقره گواهینامه صادراتی برای محصولاتی چون کشمش، قالب فشرده، مایع ظرفشویی، پودر شوینده، کاشی سرامیک، شوکودراژه، شیشه شیت، کنسرو ماهی تن، پسته و... صادر شده است. حسن نایبی افزود: مجوز وارداتی صادر شده در این مدت ۱۴۶ فقره برای مواردی شامل سرامیک، آدامس، الکتروموتور، پیچ و مهره، شلنگ هیدرولیک، کمپرسور یخچال و لنت کلاچ، لاستیک ماشین، کمک فنر، اتصالات لوله آب، باتری موبایل و.. بوده است همچنین ۱۸۴ فقره گواهینامه آسانسور نیز صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان فنی و تخصصی ما به صورت اتفاقی از واحدها در سطح استان بازدید می‌کنند که در شش ماهه نخست سال جاری از ۲۴۴ واحد تولیدی ، ۱۸۰ واحد خدماتی شامل سردخانه، آسانسور و مهد کودک، ۱۲ مورد تأسیسات گاز پرکنی و ۲۳ مورد آزمایشگاه همکار مورد بازدید فنی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین توضیح داد: یکی دیگر از اقدامات این اداره کل نمونه‌برداری از واحدها است که جدا از بازدید صورت می‌گیرد که ۳‌هزار و ۵۴۸ نمونه از واحدهای تولیدی، بازار، صادرات و واردات نمونه‌برداری شده است و ۳ هزار و ۴۵۶ نمونه مورد آزمون قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ۱۰۱ باسکول مورد آزمون قرار گرفته که به دنبال شرکتی معتبر هستیم که کنترل باسکول‌های ثابت در استان را به آنان واگذار کنیم.

حسن نایبی اضافه کرد: در ادامه بازرسی‌ها، ۴۸۶ نازل سوخت جایگاه ها به لحاظ صحت لیتری مورد بازرسی قرار گرفت که مورد خاصی مشاهده نگردید. وی در ادامه با اشاره به کنترل واحدهای تولیدی استان گفت: با توجه به اهمیت نقش مسئول کنترل کیفی، آموزش و کارآموزی مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان مد نظر قرار گرفته و در این مدت ۲۵۰ نفر به مدت ۵۵۹ نفر ساعت تحت آموزش قرار گرفته اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین در ادامه افزود: با توجه به اجرای اصل ۴۴ ما آزمایشگاه های خود را توسعه نداده و کمک به توسعه بخش خصوصی را مد نظر قرار داده ایم که تأیید صلاحیت ۳۷ مورد آزمایشگاه‌های همکار در استان از دیگر اقدامات در این راستا می باشد.

مهندس حسن نایبی در پایان اظهار داشت: در این مدت ۱۴۲ مورد اخطار به واحدهای تولیدی و ۹۰ مورد، بررسی و پیگیری شکایت مصرف کننده بوده است و همچنین ۲۲ مورد آمار ارجاع به دادگاه می باشد که در استان رقم پایینی است.