در پی کسب موفقیت های پیاپی از سوی شرکت سندن ایرانیان در صنعت استان وکشور درجریان مراسم بازدید استاندار قزوین و هیات همراه وی ازواحدهای صنعتی، این شرکت نیز مورد بازدید و تحسین دوباره مسئولان قرارگرفت.

سندن ایرانیان مجموعه ای پویا و موفق است
استاندار قزوین در این بازدید طی سخنانی با قدردانی از تلاش‌های مدیریت و مجموعه پویای این واحد صنعتی اظهار داشت: شرکت سندن ایرانیان یکی از مجموعه‌های موفقی است که در آن سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و خارجی صورت گرفته و با توجه به این که استان قزوین در این خصوص از ظرفیت بالایی برخوردار است در بحث مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی از جمله سرمایه‌گذار این شرکت گام‌هایی را برداشته است این امر مهم به افزایش سرمایه‌گذاری درکشور کمک می‌کند.احمد عجم تصریح کرد :یکی از نتایج مهم فعالیت صنعتگران و فعالان عرصه تولید قطع وابستگی کشور است که شرکت سندن ایرانیان از جمله این تولیدکنندگان موفق می‌باشد.
وی با بیان این که امروزه ریسک سرمایه‌گذاری در کشور پایین‌تر از گذشته است گفت: امروزه مخالفان جمهوری اسلامی چنین القاء می‌کنند که این ریسک در ایران بالاست در حالی با اقداماتی که صورت گرفته نه تنها ریسک سرمایه‌گذاری در کشور بالا نیست بلکه دولت از سرمایه وسرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.


عجم تاکید کرد: خوشبختانه فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شده و اراده مسئولان به خصوص دولت بر این است که تعامل خوب و سازنده‌ای در بخش صنعت و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی صورت بگیرد حمایت مسئولان استان از مهم‌ترین دلایل موفقیت سندن ایرانیان در عرصه ملی است.
مهندس فرخ شریعت مدیر عامل شرکت سندن ایرانیان در این بازدید طی سخنانی با اشاره به عملکرد این شرکت طی سال‌های اخیر توضیح داد: در حال حاضر این کارخانه بیش از 85 درصد کولر و بخاری مصرفی شرکت ایران خودرو و حدود 50 درصد کولرهای شرکت سایپا را تولید و تامین می‌کند. وی افزود سندن ایرانیان یکی از منحصربه‌فردترین واحدهای تولیدی در دنیا است که می‌تواند زیر یک سقف یک یونیت کامل را تولید نماید .وی گفت: دراین کارخانه مجموعاً 12 خط تولید داریم و با بیش از 100شرکت ایرانی طرف قرارداد هستیم.
وی اضافه کرد: تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه این شرکت باعث اشتغال‌زایی برای ۳۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شده و در حال حاضر نیز ۱۰۰ سازنده داخلی در قالب بیش از ۶ هزار نفر نیروی انسانی به صورت غیر مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه شرکت سندن ایرانیان طی سال‌های ۸۲ و۸۳ به عنوان واحد نمونه تولیدی در سطح کشور انتخاب شده خاطر نشان کرد: این در حالی است که در سا ل ۸۵ نیز این شرکت موفق به کسب ۳ تندیس کیفیت صادرکننده و سازنده برتر از سوی شرکت ساپکو شد.
مهندس شریعت با بیان اینکه میزان برگشتی محصولات شرکت سندن بسیاراندک می‌باشد اظهار داشت: صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته از سوی شرکت نیز طی سالهای اخیر بیش از یک میلیارد و500 میلیون دلار بوده است.
مدیر عامل موفق شرکت سندن ایرانیان در پایان با قدردانی از مدیریت ارشد استان از مدیران ومسئولان صنایع ، بازرگانی، استاندارد و تحقیقات صنعتی، اقتصاد و دارایی،گمرک و شرکت شهر صنعتی البرزتشکر وتصریح کرد:به قطع یکی از دلایل پیشرفت این شرکت در استان و در سطح کشور همکاری و همراهی این عزیزان بوده است.
همچنین در ادامه این مراسم مدیر کنترل کیفیت شرکت سندن ایرانیان نیز طی ارایه گزارشی در خصوص تاریخچه تاسیس و برنامه‌های این شرکت گفت: شرکت سندن در سطح بین‌المللی دومین سازنده کولر و بخاری خودرو در دنیاست که 25 درصد سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.


این شرکت در 22 کشور دنیا 37 کارخانه و46 دفتر فروش دارد و بیشترین خودروسازان معتبر جهانی از جمله تویوتا، مزدا، فیات، نیسان و پژو از مشتریان سندن ایرانیان می‌باشد.
به گفته محمدی همچنین شرکت سندن ایرانیان موفق به کسب جوایز متعددی در عرصه‌های بین‌المللی شده است که نشان از تلاش کارکنان وکیفیت بالای محصولات آن دارد. وی با بیان اینکه شرکت سندن ایرانیان فعالیت رسمی خود را در اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری آغازکرد یادآور شد: این شرکت از جمله شرکت‌های برتر و دارای برند جهانی است که مبنای فعالیت خود را استفاده از فناوری وتکنولوژی روز دنیا قرار داد. بر این اساس توانست با شروع تولیدات خود ضمن حضور پرقدرت در بازارهای داخلی به خوبی خود را در بازارهای جهانی مطرح کند و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های کولرساز دنیا بخشی از توانایی‌های صنعت‌گران ایرانی را به جهانیان عرضه نماید. در حال حاضر کولرهای خودروهایی از جمله پژو۴۰۵، پژو۲۰۶، پژوRD، پژوپارس، سمند، پراید و همچنین بخاری پژو ۲۰۶ (دستی و اتوماتیک)پژو۴۰۵، پارس وسمند و... در این کارخانه تولید می‌شود.