آغاز عملیات انتقال واگن‌های قطارشهری به مشهد

شهردار مشهد از حرکت واگن‌های قطارشهری این شهر از کارخانه تولیدکننده آن به سمت بندر دالیان چین خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان، ضمن تایید آغاز انتقال واگن‌های قطارشهری برای ورود به ایران عنوان داشت:تمام اقدامات لازم برای ورود واگن‌ها به مشهد صورت گرفته است و براساس برنامه زمان‌بندی، واگن‌ها در وقت مقرر به این شهر خواهد رسید.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی نیز از بارگیری واگن‌های قطارشهری مشهد در چین خبر داد.

سعید حسین‌پور اظهار داشت: واگن‌ها در حال بارگیری می‌باشد واگر مشکلی پیش نیاید، از هفته آینده در مسیر ورود به ایران روی آب به‌حرکت درمی‌آید.

وی ادامه داد: بیش از یک ماه، زمان نیاز است تا واگن‌ها از بندر دالیان به بندرعباس رسیده و از آنجا نیز به مشهد حمل شود.

حسین‌پور با اشاره به بارگیری سه واگن در مرحله اول اظهار داشت: طبق توافق، سه واگن در این مرحله از بارگیری به مشهد انتقال خواهد یافت و پس از ورود، تست روی خط واگن‌ها با استفاده از کاربرانی که در این مدت آموزش دیده‌اند، انجام خواهد گرفت.

معاون عمرانی استاندار ابراز امیدواری کرد؛ طبق برنامه تا دهه فجر بهره‌برداری از خط‌یک قطارشهری انجام شود.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز در این زمینه گفت:‌ اقدامات اولیه برای حمل واگن‌ها از محل کارخانه به بندر دالیان در مرحله نهایی است.

هوشنگ خنداندل ادامه داد: با توجه به اینکه عملیات انتقال زمینی این سه‌واگن به بندر دالیان فقط چند روز طول می‌کشد، امید است ظرف چند روز آینده این واگن‌ها به ما تحویل داده شود.

وی افزود: از زمانی که حمل دریایی این واگن‌ها آغاز شود، یک‌ماه طول می‌کشد تا واگن‌ها به بندرعباس برسد.

خنداندل اظهار داشت: شش واگن دیگر متعاقب این سه‌ واگن در آذرماه آماده و راهی مشهد می‌شود و در ۲۲بهمن، قطارشهری با ۹واگن کار خود را آغاز خواهد کرد.