هدف از راه اندازی UMIC:

« ترویج تفکر علمی و تخصصی مدیریت شهری و استفاده از تجارب سایر کشورها »

آیا اطلاع دارید که یک سایت مدیریت شهری داریم که در آن تقریبا در مورد تمامی شاخه های مدیریت شهری مطلب علمی وجود دارد. اعم از : تعاریف مدیریت شهری و رشته های دانشگاهی مربوطه ؛ کتب و نشریات مدیریت شهری؛ اقتصاد شهری؛ زباله ؛ زیباسازی و فضای سبز؛ حمل و نقل؛ طراحی شهری؛ برنامه ریزی شهری؛ امور فرهنگی و اجتماعی؛ ورزش و سلامت؛ عمران و تاسیسات شهری؛ مدیریت بحران؛ مشتری مداری و حقوق شهروندی؛ بافت‌های فرسوده؛ بافت های تاریخی ؛ شهر الکترونیک؛ نگهداری و بهره برداری؛ مدیریت واحد شهری؛ میادین میوه و تره بار؛ گورستان؛ کشتارگاه؛ پایتخت ؛ شهرهای دنیا و .... و تعداد زیادی لینک به سایت‌های مرتبط با مدیریت شهری این سایت در سال ۱۳۸۸ به ابتکار دکتر تقی زاده ؛ مشاور عالی شهردار تهران راه اندازی شده است. ایشان این طور می‌گوید :

ما از سایت‌های فارسی مدیریت شهری و سایت‌های مرتبط و حتی وبلاگ‌ها و کلیه نشریات مدیریت شهری و شاخه‌های مرتبط آن بازدید کردیم. مطالب بسیار ارزشمندی در آنها وجود دارد که جا دارد از متولیان آنها قدردانی به عمل آید و قطعاً طرح اکثر این موارد تاثیر مثبتی در بهبود مدیریت شهری دارد. بنابر این در همین وب سایت، کلیه این موارد را معرفی و لینک‌های آن را برقرار کرده‌ایم تا بتوانیم از آنها استفاده کافی ببریم.

برای جلوگیری از دوباره کاری، در این سایت مطالبی را مطرح می کنیم که واجد ۲ شرط زیر باشد:

۱ - چالش‌های اصلی مدیریت شهری در ایران و جهان باشد .

۲ - از تجارب سایر کشور ها نشأت گرفته باشد.

پس در این وب سایت به اخبار پرداخته نشده‌؛ بنابراین در مورد عملکرد شهرداری ها ؛ افتتاح و سخنرانی و .... هم خبری در آن نیست و صرفاً مطالب علمی مدیریت شهری را ملاحظه می فرمایید. محدود کردن خودمان به این موضوع، باعث خواهد شد، انرژی زیادی صرف فعالیت ‌های پژوهشی گردد تا حاصل تجربیات سایر شهرهای دنیا مورد بررسی قرار گرفته ؛ مناسب ترین آنها انتخاب و با شرایط شهرهای ایران تطبیق داده شود و نتایج نهائی در وب سایت UMIC قرار گیرد.