شهردار کلانشهر کرج بهره گیری از تجربه ها و ره پیمودهای مدیران کلانشهرهای کشورهای مختلف دنیا را برای مدیریت شهر های در حال توسعه ضروری دانست و اظهار داشت: تبادل تجربیات، اطلاع یابی از آخرین فناوری های خدمات شهری و بهره گیری نوین از این شیوه های مدیریت شهری در کشورهای مختلف دنیا می تواند دستاوردهای خوب و مؤثری برای مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

سید علی آقازاده شهردار کرج که جهت بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۰ به شانگهای چین سفر کرده بود، تصریح کرد: در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۱۰ کشورهای مختلف جهان با شعار (شهر بهتر، زندگی بهتر) جدیدترین دستاوردهای علمی، فرهنگی و صنعتی در حوزه های مختلف مدیریت شهری به نمایش گذاشته شد.

وی بررسی راه های شکوفایی و رشد اقتصاد شهری و همچنین آشنایی با جدیدترین دستاوردهای علمی و تکنولوژی های نوین مدیریت شهری ، بررسی تجربیات کشور چین در مدیریت شهری، بازدید و مذاکره با برخی ازمسئولین شهری، بررسی امکان جذب سرمایه گذاری خارجی ، بررسی و پیگیری خرید تجهیزات مدرن شهری و ... را برخی از اهداف و دستاوردهای این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی های جدید در بخش بین الملل به ویژه در توسعه ارتباطات سطوح بالای شهرهای مختلف دنیا تبادل تجربیات متقابل ، راه اندازی بخش عربی و انگلیسی پایگاه اینترنتی شهرداری کرج به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی را ضروری است.