مسعود نصرتی،شهردار قزوین گفت: با موافقت وزیر کشور دولت دهم ،درجه شهرداری قزوین از ده به یازده ارتقا یافت. نصرتی با اعلام این خبر مهم افزود: شهرداری های کشور بر اساس جمعیت،درآمد بودجه سالانه شهرداری ،امکانات ، قابلیت و توانایی های خدماتی و عمرانی در توسعه شهری وموقعیت سیاسی ،اقتصادی واجتماعی بین یک تا دوازده درجه بندی می شود و این درجه بندی ملاک عمل شهرداری برای تعیین نمودار سازمانی،پست های اداری، تعداد معاونت ها، مناطق، سازمان ها،ادارات،حدنصاب معاملاتی،شرایط احراز سمت شهردار،دریافت اعتبارات ملی و....قرار می گیرد.

وی ارتقای درجه شهرداری قزوین را پدیده‌ای مبارک برای شهر،شهروندان ، مجموعه شهرداری و استان دانست و اظهار کرد: با ارتقای نمودار سازمانی جدید شهرداری بر اساس درجه یازده، شهر و شهروندان شاهد ارایه خدمات مطلوب تر عمرانی و شهری از سوی شهرداری خواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی ، بودجه شهرداری قزوین در سال جاری حدود ۱۶۸ میلیارد تومان است که یک چهارم آن توسط شرکت سازندگی انصار به بودجه تزریق شده است.

شهردار قزوین از رسمیت یافتن فعالیت مدیریت منطقه سه شهرداری وحوز‌ه‌های معاونت طرح و برنامه و حمل و نقل و ترافیک در ساختار سازمانی جدید شهرداری خبر داد و افزود: افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در احداث زیرساختهای توسعه شهری از دیگر مزایای مهم ارتقای درجه شهرداری قزوین است.

این مقام مسوول در پایان از همکاری و پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی،عجم،استاندار قزوین ،رییس واعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مدیران و مسوولین استانی و شهرداری در راستای ارتقای درجه شهرداری قزوین تقدیر کرد.