شهر شریف آباد در پیشانی شرقی استان تهران

شهر شریف آباد با نزدیک به ۵۴۰ هکتار وسعت و با حریم حدود ۵۰۰۰ هکتار در پیشانی شرقی استان تهران قرار دارد. قرار گرفتن این شهر بر سر سه راهی تهران- مشهد - ورامین بعنوان میزبان و یا مشایعت کننده زائران حرم رضوی و بارگاه ثامن الحجج (ع) و همچنین برادر بزرگوارش حضرت جعفربن موسی(ع) در پیشوای ورامین، از دیرباز شریف آباد را بعنوان یکی از روستاهای مهم استان تهران معرفی نموده بود. با استقلال شهرستان پاکدشت از ورامین و پیرو استقرار فرمانداری دراین شهرستان، شریف آباد بعنوان یکی از روستاهای واجد شرایط شهرستان پاکدشت، کاندیدای شهر شدن گردید. چراکه پیش از این نیز به شهرک تبدیل شده بود.

توسعه شهر شریف آباد با استقرار شهرداری و با تداوم برنامه ریزی‌های قبلی آغاز و با اجرای برنامه‌های علمی مدون و دقیق ادامه یافت.

دراین توسعه، بخش‌های عمران، شهرسازی، خدمات شهری، فضای سبز و... به موازات با یک برنامه ریزی صحیح شروع به پیشرفت و رشد نمود تا آنجا که هم اینک این شهر بعنوان شهری سرسبز با پیشرفت‌های فوق‌العاده در زمینه‌های شهرسازی معماری، فنی و عمران با غنای فرهنگی بالا و شهروندانی مذهبی و متدین و همیشه در صحنه در عرصه های انقلاب در استان تهران می درخشد. اهدای شهدای گرانقدر و میزبانی از شهدای گمنام از افتخارات در عرصه دفاع مقدس برای مردم شهر شریف آباد است. وجود هیئت های مذهبی متعدد، مساجد،تکایا و حسینیه‌های فراوان در محلات مختلف این شهرستان از تعظیم شعائر اسلامی توسط مردم این شهر و اتصال به حلقه تمدن اسلامی توسط این شهر دارد.

انشاءا... با توجه به وجود طرح های جامع و تفضیلی این شهر در آینده به یکی از شهرهای زیبا و بزرگ استان تهران تبدیل می گردد. با توجه به برنامه های تدوین شده، شریف آباد بعنوان یکی از شهرهای نمونه استان از هر حیث خواهد شد.

پیشرفت ها حکایت از آن دارد که شریف آباد در ۱۰ سال آینده جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰۰ نفر در را خود جای خواهد داد.

در ابتدای هزاره سوم، آرمان شهر شریف آباد، شهری پرجمعیت، برخوردار و انشاءا... بدون مشکل در امور خدماتی و شهری خواهد بود که شان و منزلت آنها با توجه به گذر زمان مورد توجه خواهد بود به خواستهای اجتماعی رفاهی- عمرانی و... در حوزه شهرداری توجه خاص می گردد.

انشاءا...بعنوان میزبان زائران آقا امام رضا(ع) چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت، شهر شریف آباد همچون نگینی درخشان در شرق استان تهران خواهد درخشد و این درخشندگی مایه فخر و مباهات همه شهروندان شهر و همه رهگذران خواهد بود.به امید روزی که ایران اسلامی که ام القرای جهان اسلام است دارای شهرهای بسیار زیبا و با معماری پیشرفته اسلامی باشد.

حسین طالقانی - رییس شورای اسلامی شهر شریف آباد