انتخاب  شرکت “صنایع سندن ایرانیان” به عنوان صنعتگر برتر استان

شرکت صنایع سندن ایرانیان،یکی از شرکت های برتر کشور است که فعالیت خود را بر مبنای استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا قرار داده و بر همین اساس توانست با شروع تولیدات خود، ضمن حضور پرقدرت در بازارهای داخلی، به خوبی خود را در بازارهای جهانی مطرح کند و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کولرساز دنیا ، بخشی از توانایی های صنعتگران ایرانی را به جهانیان عرضه نماید. در حال حاضر در این کارخانه کولرهای خودروهایی از جمله پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پژو RD، پژو پارس، سمند، پراید و کاروان و همچنین بخاری پژو ۲۰۶ (دستی و اتوماتیک)، پژو ۴۰۵ ، پارس و سمند و... در این کارخانه تولید می شود.

بر این اساس و در راستای برگزاری مراسم تجلیل از صنعتگران برتر و فعالان بخش صنعت و معدن استان که با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی صورت گرفت، موفقیت های پی در پی و درخشش شرکت سندن ایرانیان در عرصه های مختلف موجب شد این شرکت با مدیریت پرتوان مهندس فرخ شریعت برای چندمین سال متوالی در میان صنعتگران برتر استان قرار بگیرد تا با اهدا لوح تقدیر از تلاش های مدیریت و کارکنان زحمت کش این شرکت تجلیل شود.

به همین منظور مدیر عامل شرکت سندن ایرانیان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشریح عملکرد این شرکت در رابطه با دیگر فعالیتها و دلایل انتخاب شرکت به عنوان صنعتگر نمونه توضیخاتی ارایه نمود.

فرخ شریعت در ابتدای سخنان خود با اشاره به نحوه فعالیت شرکت سندن ایرانیان توضیح داد: این شرکت جهت اجرای پروژه تولید کولر و بخاری خودرو در ایران با خرید تکنولوژی ازکشورهای ژاپن و آلمان و نصب ماشین آلات مدرن در فضایی به مساحت بیش از ۴۰ هزار مترمربع خطوط تولیدی خود را راه اندازی نمود. به گفته وی در حال حاضر این کارخانه بیش از ۸۰ درصد کولر وبخاری مصرفی شرکت ایران خودرو و حدود ۴۵ درصد کولرهای شرکت سایپا را تولید و تامین می کند.

مدیرعامل شرکت سندن ایرانیان اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ سازنده داخلی در قالب بیش از ۶ هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

وی افزود:این شرکت طی اجرا ی برنامه ای قابل توجه در حالی که متاسفانه بسیاری از واحد های تولیدی بر اساس بروز مشکلات متعدد به ناچار تعدیل نیرو را در برنامه های خود دارند، اقدام به افزایش تعداد خطوط تولید و به تبع آن افزایش نیرو نموده است.

وی به راه اندازی ۷ خط تولیدی جدید در اوایل سال ۸۸ در این شرکت اشاره کرد و در این رابطه توضیح داد:با توجه به این که طرح توسعه شرکت و افزایش تعداد خطوط تولید از مهمترین بر نامه های این شرکت می باشد در این راستا در اوایل سال گذشته خطوط تولیدی از ۷ خط به ۱۲ خط فعال افزایش یافت.

به گفته وی خطوط تولید این کارخانه شامل تولید لوله، شیلنگ، بخاری، کندانسور، کمپرسور، آرمیچر و هسته مغناطیسی کلاچ کمپرسور کنترل پنل،paf ، آرماتور و AC می باشد. شریعت دستیابی به خودکفایی در تامین قطعات موردنیاز ،بهبود سطح کیفی تولید و رسیدن به استانداری‌های بین‌المللی را از مهمترین اهداف راه اندازی خطوط مختلف تولید ذکر و خاطرنشان کرد:خوشبختانه با تلاش کلیه نیروهای فعال از سال ۸۳ تا به امروز موفق شدیم در زمینه‌های مختلف تولید قطعات فلزی، لاستیکی، پلاستیکی به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل شرکت سندن ایرانیان در این باره با اشاره به افزایش میزان اشتغالزایی از محل افزایش تعداد خط های تولیدی ،خاطرنشان کرد: از محل راه اندازی این خطوط برای ۷۰ نفر اشتغالزایی شد که بر این اساس در حال حاضر در مجموع حدود یک هزار و ۵۰ نفر در بخش های مختلف و در سه شیفت کاری فعالیت می کنند که در قالب مدیران، مهندسان و کارکنان خط تولید و مونتاژ مشغول به کار هستند.

وی در خصوص میزان تولیدات این شرکت با اشاره به تولید بیش از ۹۰۰ هزار سیستم در سال ۸۷ از افزایش این میزان تولید به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سیستم در سال ۸۸ خبر داد.

شریعت پیش بینی کرد با توجه به گسترش روز افزون فعالیتهای شرکت میزان تولید محصولات درسال ۸۹ به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار سیستم افزایش یابد.

وی در ادامه صحبتهای خود در رابطه با صادرات محصولات شرکت سندن ایرانیان به خارج از کشور توضیح داد: پیش از این محصولات شرکت به کشورهای مختلف صادر می شد به نحوی که موفقیت ما در امر صادرات موجب شده بود تا شرکت سندن موفق به کسب تندیس زرین صادر کننده برتر ساپکو در رده سازندگان بزرگ در کنار دو تندیس زرین دیگر ( سازنده برتر و کیفیت برتر ) شود، اما از حدود ۲ سال پیش بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته بحث صادرات را متوقف کردیم تا با افزایش کیفیت محصولات بتوانیم به صد در صد نیاز متقاضیان داخلی پاسخگو باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع سندن ایرانیان همچنین با اشاره به دلایل موفقیت این شرکت ،با بیان این که قطعا همکاری مسوولان و همدلی و تلاش کلیه کارکنان شرکت در این موفقیت تاثیر به سزایی داشته است، توضیح داد: ما همواره سعی کرده ایم به رغم این که گاهی با برخی مشکلات مواجه می شویم اما حقوق کار کنان را که با تلاش مضاعف به فعالیت خود ادامه می دهند،به موقع پرداخت کنیم تا رضایت این قشر زحمت کش را در پی داشته باشد. شریعت،پرداخت مزایای کارگری از جمله بیمه تکمیلی ،وام مدیریتی،فعال سازی صندوق وام،برگزاری دوره های آموزشی در داخل و خارج از کشور برای کارشناسان و تکنسین ها،آموزش حین کار ،برگزاری کلاس های آموزش زبان انگلیسی،اجرای صحیح قوانین و رعایت نظم و انضباط و برقراری رابطه خوب و صمیمانه با کارکنان و... را از دیگر برنامه های اجرایی در این شرکت برای افزایش کارایی و بهره وری و به تبع آن انتخاب به عنوان صنعتگر برتر ذکر کرد.

وی همچنین از کلیه مدیران پیشین و فعلی استان و مدیریت بخش صنایع استان که همواره در چارچوب رعایت قوانین یاریگر این شرکت در موفقیت و پیشبرد اهداف آن بودند قدر دانی کرد.

گفتنی است،موفقیت های روزافزون شرکت در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز طی بازدید مسوولان مختلف کشوری و استانی از این شرکت این موضوع به دفعات مطرح شده بود که شرکت صنایع سندن ایرانیان یک مدل خوب و موفق از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت سرمایه‌گذار داخلی در سطح کشور است.