فاز نخست شرکت «سهند فوم»، تولید‌کننده‌ی انواع ابر(اسفنج)های صنعتی در مراسمی با حضور دکتر محمدرضا پیشرو، معاون وزیر صنایع و معادن و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور و جمعی از مسئولین استانی، در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث، تجهیز و راه‌اندازی شده است که در فاز اول و فعلی شرکت به غیر از سال اول، تولید سالانه ۲۵ هزار تن انواع ابرهای صنعتی پیش‌بینی شده است.
همچنین با اجرای طرح توسعه‌ی شرکت در آینده‌،‌ انواع «ساندویچ پانل» که در تولید دیوار و خانه‌های پیش‌ساخته کاربری دارد توسط این شرکت تولید و عرضه خواهد شد و ظرفیت اشتغال‌ نیز از 60 نفر فعلی به 200 الی 250 نفر خواهد رسید.


در این مراسم که اعضای هیأت مدیره‌ی شرکت نیز حضور داشتند، آقایان مهندس عباس منشئی، رئیس هیأت مدیره و مهندس رستگار مدیرعامل شرکت هر یک در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان و تقدیر و تشکر از حضور آنان گفت : گزارشی از مراحل احداث، تجهیز و راه‌اندازی شرکت ارایه نمودند.
مهندس عباس منشئی، رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت، عملیات اجرایی این طرح در نیمه‌ی دوم سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و زیر بنای ۱۲ هزار مترمربع آغاز شد و در نیمه‌ی دوم سال ۱۳۸۸ به پایان رسید.


وی افزود: با اتمام این عملیات،‌ نصب ماشین‌آلات نیز آغاز و در مدت زمان تعیین شده نصب این ماشین‌آلات به اتمام رسید.
مهندس منشئی خاطر نشان کرد: تولید آزمایشی این شرکت از 3 ماه پیش آغاز و روند تولید با موفقیت به انجام رسید و خوشحالیم از این که امروز شاهد بهره‌برداری رسمی کارخانه با حضور میهمانان هستیم.
رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت در ارتباط با صدور یا عدم صدور محصولات شرکت هم اظهار داشت: این نوع محصولات به سبب حجیم بودنشان و داشتن هزینه‌های سنگین حمل‌ونقل، از نظر صادرات مقرون به صرفه نیست و تأمین نیاز داخلی کشور به این نوع محصول هدف فعلی دست‌اندرکاران شرکت است.


در حاشیه‌ی این مراسم و در گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار ما با دکتر محمدرضا پیشرو معاون وزیر صنایع و معاون و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور پیرامون این طرح و حمایت بانک صنعت و معدن از طرح و توسعه‌ی آتی شرکت، وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این واحد تولیدی ارزشمند همچنین تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران آن، ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش‌های سرمایه‌گذاران پرتلاش شرکت، طرح و توسعه‌ی این واحد تولیدی نیز هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
وی در رابطه با طرح توسعه‌ی شرکت هم خاطر نشان کرد: این طرح از طرح‌هایی است که سرمایه‌ی گردش بالایی را می‌طلبد و ویژگی طرح هم ارزبری آن است، اما در عین حال ما حمایت می‌کنیم، از این واحد و واحدهای مشابه در زمینه‌ی تأمین سرمایه‌ی در گردش، بنابراین درخواست دست‌اندرکاران شرکت را بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.وی تأکید کرد: این واحد تولیدی از طرح‌های بسیار خوب و از نیازهای کشور است که هنوز هم برای تأسیس و راه‌اندازی آن، حمایت‌هایی نیاز است.