پلیسِ پارک در تبریز ایجاد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تبریز از ایجاد پلیس پارک در پارک‌های تبریز خبر داد. موسی خلیل‌اللهی با اعلام اینکه برخورد با اراذل و اوباش شدت می‌یابد، اظهار داشت: برخورد با این نوع افراد از دستورهای کار دادسرای تبریز است چرا که این افراد امنیت عمومی افراد را در اماکن عمومی تهدید می‌کنند.

وی گفت: قرار است برای این اراذل و اوباش برخوردی جدی کنیم و در مورد این تصمیم جدی و قاطع در محلات تبریز از جمله در منطقه «ائل گلی» یکی از اراذل و اوباش که امنیت عمومی مردم را در این منطقه تهدید می‌کرد، در روزهای اخیر دستگیر شد.

وی افزود: برای برخورد با اراذل و اوباش شعب ویژه رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش تشکیل یافته است و در این باره و نیز در مورد برخورد با این افراد در جلسه هماهنگی با پلیس آگاهی آذربایجان شرقی مسائل را به ریز مورد بحث قرار دادیم.

خلیل‌اللهی خاطر نشان کرد: درباره برخورد با اراذل و اوباش با اداره آگاهی تبریز همکاری مستمر داریم و با توجه به حساسیت مردم در برخورد با این افراد و نیز برای تامین امنیت روانی و اجتماعی مردم برخورد با اراذل و اوباش از مهم‌ترین اهداف کاری ما به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: وجود اراذل و اوباش در سطح جامعه علاوه بر یک معضل اجتماعی ناشی از برخی از مسائل مرتبط خود همواره ناهنجاری‌های اجتماعی را در سطوح مختلف جامعه پدیدار می‌سازد که هر قدر برخورد عوامل اجرایی شدیدتر می‌شود، تحرکات آنان به حداقل رسیده و برعکس آن نیز موجب تشدید فعالیت آنان در جرائم خشن می‌شود.

خلیل‌اللهی تصریح کرد: در این راستا به منظور تداوم و حفظ امنیت اجتماعی در سطح جامعه و جلوگیری از هرگونه فعالیت اوباشگرانه و برخورد قاطع با این قبیل افراد مقابله با اراذل و اوباش به مرحله اجرا گذاشته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز همچنین اظهار داشت: برای این که مردم در پارک‌ها احساس امنیت بیشتری نمایند قرار است پلیس پارک ایجاد شود تا مردم بتوانند با آسودگی خاطر در پارک‌ها به تفریح بپردازند چرا که وجود پلیس در پارک باعث کاهش جرم و جنایت می‌شود و به خانواده‌ها احساس امنیت بیشتری می‌دهد.

وی تصریح کرد: با وجود همه این مسائل استان آذربایجان شرقی به لحاظ مسائل اعتقادی و داشتن بصیرت علمی و انسانی جزو استان‌های امن کشور بوده و از نظر جرم نیز از پاک‌ترین استان‌ها است.