طی آیینی با شکوه در محل شرکت داروسازی زهراوی تبریز و برای اولین بار در کشور تولید داروی ‹‹رو آکوتان›› را در امر جوش ها کاربرد دارد آغاز شد. این دارو که سالانه حدود ۱۳ میلیون عدد در کشور مصرف دارد تا کنون از خارج وارد می شد که با شروع خط تولید آن در تبریز ۶ تا ۸ میلیون دلار صرفه اقتصادی به کشور خواهد داشت و تحت لیسانس کشور سوئیس می‌باشد.

در این مراسم دکتر احمد علیرضا بیگی رئیس اداره استاندارد آذربایجان شرقی طی سخنانی اظهار داشت: موفقیت در این واحد تنها تولید محصول نیست بلکه رسیدن به فناوری جدید هسته ای در امر مهمترین داروی مصرفی است که موفقیت بزرگی می باشد و بدین ترتیب ایران هم اکنون جز و یکصد کشور برتر جهان در تولید دارو به شمار می رود.

وی گفت: آذربایجان شرقی دارای ۸۵۰۰ واحد صنعتی، تولیدی بسیار مهم در کشور است و موفقیت شرکت داروسازی زهراوی نیز با مدیریت صحیح و ۱پرسنل تخصصی کارآمد برای استان امروز بخش بوده و جزو افتخارات استان به شمار می رود البته شرکت در ۶-۷ سال قبل دارای مشکلاتی زیادی بوده ولی هم اکنون به سوددهی لازم رسیده و حدود ۱۶ میلیارد تومان سود خالص داشته است.

دکتر مسعود باقری مدیر عامل شرکت زهراوی نیز گفت: ما در این شرکت و با رعایت کامل استانداردهای بین المللی داروهای مهم و مورد نیاز کشور را تولید می کنیم که پس از تامین نیاز کشور ارقام مهمی نیز به کشورهای خارج صادر می شود. دکتر باقری افزود: بارزترین شاخص ما تولید داروهای پیوندی است که ارزش ریالی آن ۱۲۰ میلیارد ریال می باشد. وی گفت: تولید داروهای نانوتکنولوژی برنامه بعدی ما است که به صورت پایلوت در کشور این داروها را تولید خواهیم کرد.

دکتر شانه ساز مدیر کل داروی وزارت بهداشت و درمان کشور نیز سخنران بعدی این آئین بود که گفت: صنعت داروسازی کشور حذف از عرصه های افتخارآمیز است که توانسته است با تولید ارقام و اقسام داروی نیاز کشور را برطرف سازد که میزان ن نیز به ۹۷% می رسد، وی افزود: سیاست وزارت بهداشت بر این پایه است که در امر وارد کردن دارو ظرف ۲ سال تبدیل به تولید آن در کشور بشود و این گام مهمی است که می تواند ارتباط خوبی بین تولید کننده و وارد کننده به وجود آید و امکان صادرات هم داشته باشد، وی همچنین شرکت داروسازی زهراوی را بهترین شرکت در ارتباط با جامعه پزشکی بیان داشت و آذربایجان شرقی را دومین قطب دارویی کشور بیان داشت و کمک به صنعت داروسازی را از سوی دولت مهم تشخیص داد.

در پایان استاندارد آذربایجان شرقی با قطع نوار خط تولید داروی جدید شرکت را افتتاح و از قسمت های مختلف آن بازدید به عمل آورد.