استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ درصد صادرات کشور ایران به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می گیرد، اعلام کرد بهترین و آسان ترین مسیر برای ارتباط با کشور عراق استان کرمانشاه است. مهندس سید دادوش هاشمی در دیدار با رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی اقلیم کردستان عراق، اظهارداشت: استان کرمانشاه دارای مشترکات زیادی با اقلیم کردستان عراق است که این امر می تواند بستر و زمینه ساز مناسبی برای گسترش ارتباط و همکاری بیش از پیش کرمانشاه با این منطقه باشد.

وی با اشاره به توانمندی استان کرمانشاه در ارائه خدمات برتر و همچنین محوریت استان در منطقه غرب، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت ها و توانمندی های خوب و گسترده ای برای ارائه خدمات به منطقه اقلیم کردستان عراق می باشد و در نمایشگاهی که کرمانشاه دو سال گذشته در استان سلیمانیه عراق برگزار کرد به نوعی توان و ظرفیت های استان به نمایش گذاشته شد.

هاشمی خاطر نشان ساخت: هم اکنون کرمانشاه به شهرهای تهران، مشهد، کرمان، بندعباس و عسلویه ارتباط مستقیم هوایی دارد و در آینده نزدیک این ارتباط با شهرهای اصفهان، شیراز و همچنین قشم و کیش نیز برقرار خواهد شد که این موضوع می تواند بستر مناسب و خوبی برای مردم اقلیم کردستان عراق جهت مسافرت به نقاط مختلف کشور باشد.

وی همچنین از اقدام برای برقراری ارتباط هوایی کرمانشاه با سلیمانیه عراق در آینده خبر داد و گفت: تمامی این برنامه ها بستر مناسبی برای توسعه روابط و همکاری بین کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق است که بدون شک منجر به شکوفایی و توسعه بیشتر مناطق کردنشین عراق خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی استان کرمانشاه برای برگزاری نمایشگاه های مختلف در اقلیم کردستان عراق، خاطر نشان ساخت: استان کرمانشاه در برگزاری نمایشگاه در مناطق کردنشین عراق هیچ محدویتی ندارد و آمادگی داریم که نمایشگاه های مختلفی به منظور ارائه توانمندیهای کرمانشاه را در استان های اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق برگزار کنیم.