مسوول همایش‌های جانبی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی‌گفت: چهار همایش جانبی در سیزدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی‌برگزار خواهد شد. نازیلا عاکفیان اظهار داشت: همایش‌های سامانه کارت هوشمند سوخت (۲۹ فروردین)، بهینه سازی و یارانه انرژی (۳۰ فروردین)، دومین همایش فرصت‌های کارآفرینی صنعت نفت (۳۱ فروردین) و همایش دوگانه سوز کردن خودروها و توسعه سی.ان.جی در کشور (اول اردیبهشت) با حضور جمعی از مدیران نفتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش فرصت‌های کارآفرینی در وزارت نفت در نمایشگاه نفت امسال گفت: این همایش با هدف معرفی فرصت‌ها و دستاوردهای کارآفرینی در صنعت نفت با حضور دکتر علی کردان، قائم مقام وزیر نفت، برگزار می‌شود.عاکفیان افزود: مسوولان مرتبط وزارت کار و امور اجتماعی و نمایندگان کارآفرینی چهار شرکت اصلی صنعت نفت از دیگر شرکت کنندگان در این همایش هستند.مسوول همایش‌های جانبی سیزدهمین نمایشگاه نفت امسال با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح کارت‌های هوشمند بیان داشت: همایش کارت هوشمند سوخت، با هدف معرفی دستاوردهای علمی، فنی و مدیریتی این طرح در زمینه‌های صرفه جویی ارزی، ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی‌ با حضور مهندس نعمت‌زاده، معاون وزیر در امور پالایش و پخش برگزار می‌شود. وی همچنین از برگزاری همایش دوگانه‌سوز کردن خودروها همراه با توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی در کشور با حضور مهندس سید رضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد و گفت: استفاده از سوخت‌های جایگزین مناسب‌تر، کاهش واردات بنزین و جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و یارانه‌های سوختی از مهم‌ترین محورهای برگزاری این همایش در نمایشگاه نفت امسال است.عاکفیان افزود: همایش بهینه‌سازی مصرف و یارانه انرژی با هدف ارائه راهکارهای مناسب و منطقی برای تعدیل روند افزایشی مصرف انرژی در کشور با حضور اکبر ترکان، معاون برنامه ریزی وزیر نفت یکی دیگر از چهار همایش جانبی است که در سیزدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی ‌برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری میزگردهای تخصصی برای پاسخگویی به پرسش‌های بازدیدکنندگان با حضور مدیران و متخصصان صنعت نفت در این همایش‌ها خبر داد. مدیریت سامانه کارت هوشمند سوخت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت گاز خودرو ایران، اداره کل کارآفرینی و اشتغال وزارت نفت - معاونت توسعه منابع انسانی و پژوهش و اداره کل برنامه ریزی انرژی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، متولیان برگزاری این همایش‌ها هستند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی‌از ۲۸ فروردین امسال در محل دائمی ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.