120 کیلومتر سبقت در جاده صنعت
*دکتر عربیان: تصمیم دولت برای حذف شعاع ممنوعه 120 کیلومتری و برخورداری شرکتهای فعال برای اجرای طرح توسعه و استفاده از مزایای فعالیت در شهرکهای صنعتی مصوب، مستلزم حفظ اصول و موازین قانونی از سوی این شرکت‌ها است

هشتمین جلسه ستاد تسهیل و پشتیبانی از واحدهای تولیدی هفته گذشته با حضور دکتر عربیان، استاندار البرز و جمعی از مسئولان استان به همراه تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی فعال در استان در محل فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد.دستور کار نشست بررسی مشکلات فعالان صنعت و معدن و ارائه راهکارهای کلی برای حل مشکلات تولید و کمک های موردی به فعالان صنعتی و معدنی برای پیشبرد اهداف تولیدی بود که حضور دکتر عربیان در این نشست گواهی بر اهتمام مسئولان استانی در این حوزه بود.
دکتر عربیان در ابتدای نشست با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اتکا به خود را اصلی ترین هدف برای نیل به خودکفایی خواند و حرکت کشورهای غربی به سوی تحریم همه جانبه کشور و حتی تحریم دارویی را گواهی بر درستی سمت و سوی تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب دانست.
در حالیکه فعالان بخش تولید یکی از جدی ترین مشکلات خود را نوسانات ارزی عنوان می‌کنند دکتر عربیان تصریح کرد کشتی طوفان زده ارز بالاخره به مراحل امن رسیده و بحران جاری را پشت سر خواهد گذاشت. او با تاکید بر اینکه مدیران دولتی مصمم هستند در کنار صنعتگران بایستند و به آن‌ها در حل مشکلاتشان کمک کنند اعلام کرد: دشمنان اکنون متوجه شده اند تحریم‌ها کارساز نیست و این تحریم‌ها باعث واکسینه شدن مردم ایران شده و جواب عکس داده است.
استان البرز به عنوان خاستگاه اصلی صنعت ماکارونی کشور که تامین کننده حدود 80 درصد ماکارونی کشور است یکی از استان های صنعتی عمده کشور است که یکی از بالاترین نرخ های اشتغال صنعتی را دارد و از این منظر حایز جایگاهی منحصر به فرد است.
در این دیدار گریزی هم به وضعیت صنایع استان زده شد و دکتر عربیان با اشاره به تصمیم دولت برای حذف موانع قانونی برای مصوب اعلام کردن شهرک های صنعتی خصوصی و برخورداری شرکت های فعال در آنها از مزایای فعالیت در شهرک های مصوب خواستار حفظ اصول و موازین قانونی از سوی شرکت های فعال در شهرک های خصوصی شد.
مهندس مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز هم در بخشی از این نشست با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشترک است و اکثر این واحدها از بابت تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت با مشکل مواجه هستند از تلاش نظام بانکی برای یافتن روش های حل این مشکل خبر داد.
در حالیکه برخی شرکت‌ها از عدم رعایت اولویت‌ها در اختصاص تسهیلات ابراز ناخرسندی می‌کنند مس فروش تمهیدات صورت گرفته برای حل این مشکل را تشریح کرد و ضرورت بازنگری در نظام اولویت بندی تخصیص تسهیلات را مورد تاکید قرار داد.
او همچنین به معضل تامین سوخت و مواد اولیه واحدهای تولیدی اشاره کرد و یادآور شد مدیران دولتی با همکاران نمایندگان بخش خصوصی مترصد حل این مشکلات هستند و توان خود را معطوف این مسئله کرده اند.