گروه شهری- مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار کرد: وقتی دکه‌های روزنامه‌فروشی اقدام به عرضه موادغذایی و دخانیات می‌کنند طبق قانون، وظیفه وزارت بهداشت است که با آنها برخورد کند. از سویی اتحادیه کیوسک‌داران نیز باید بر چگونگی فعالیت دکه‌ها و رسیدگی و برخورد با تخلفات آنها نظارت کرده و آنچه در قانون به عنوان وظیفه آمده است، اجرا کند.

قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرتهران با بیان‌ اینکه شهرداری تهران فقط نسبت به جانمایی و ارائه مجوز فعالان دکه‌ها اقدام کرده و طرح‌های جدیدی برای تغییر در ساختار دکه‌های روزنامه‌فروشی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طرح ساختار دکه‌های روزنامه‌فروشی پایتخت تغییر کرده و فضا به گونه‌ای طراحی شده که امکان عرضه مطبوعات در پیاده‌رو و معابر وجود نداشته و دکه‌داران آنها را فقط در داخل دکه عرضه کرده تا از سد معبر جلوگیری شود.

به گفته وی، شهرداری تهران به هیچ عنوان مجوز جدید فعالیت دکه‌های روزنامه‌فروشی را نداده و دکه‌های موجود را براساس نیاز مناطق مختلف شهر ساماندهی می‌کند. مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح‌کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۱۲۰۰ کیوسک در شهر وجود دارد که براساس مصوبه شورای شهر تهران به تعداد این کیوسک‌ها اضافه نخواهد شد.

این در حالی است که نقل و انتقالات و خرید و فروش کیوسک‌های شهر غیرقانونی بوده و کیوسک جدیدی به کسی واگذار نشده است.