*علیرضا بختیاری مدیرعامل: این شرکت برای پایان دادن به حرف و حدیث ها در مورد تولید بدون آزبست لنت ترمز اقدام به دریافت (( تائیدیه مواد اولیه عاری از آزبست ))
Asbestos Free Certificat e از آزمایشگاه متالورژی رازی وتائیدیه محصول بدون آزبست
از شرکت TMD Friction آلمان کرده است

گروه تولیدی پارسیان ترمز با صدور اولین محموله لنت‌ترمزهای بدون‌آزبست تولیدی خود به آلمان طی روزهای آینده برای اولین بار ایران را از واردکننده لنت‌ترمز به صادرکننده این محصول تبدیل خواهد کرد.


بابک جعفری قائم مقام مدیرعامل گروه تولیدی صنعتی پارسیان ترمز، هفته گذشته در دیدار مهندس مهدی میرخانی، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تاسیسات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی پرند به تشریح عملکرد و پیشینه این شرکت پرداخت.
تاسیسات تولیدی پارسیان‌ترمز که با هدف بی‌نیاز کردن کشور از واردات لنت‌ترمز منطبق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 2 هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود یک هکتار ایجاد شد در سال 90 با حضور دکتر غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.این شرکت با در اختیار داشتن 160 نیروی متخصص و نیمه‌ متخصص با فناوری Cold Press سالانه 4 میلیون دست انواع لنت‌ترمز تولید می‌کند که یک میلیون دست آن در اختیار خودروسازها قرار گرفته، بخش اعظم آن به عنوان قطعه‌ تعویضی (خدمات پس از فروش) راهی بازار شده و مابقی برای عرضه مستقیم به بازار و صادرات در نظر گرفته شده است.


لنت‌ترمزهای پارسیان‌ترمز تحت لیسانس شرکت آلمانیTMD Friction و با نظارت مداوم این شرکت تولید می‌شود. این محصولات تحت برند تکستار (Textar) تولید و عرضه می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، در این بازدید که آقایان فرامرز بختیاری بنیانگذار و علیرضا بختیاری مدیرعامل گروه تولیدی صنعتی پارسیان ترمز حضور داشتند اعلام گردید: در حال حاضر لنت‌ترمز خودروهای گروه پژو برای ایران‌خودرو به طور کامل در پارسیان‌ترمز تولید و تامین می شود.


این موفقیت کشور را از واردات لنت‌ترمز برای این خودروها از آلمان و فرانسه و یا هر کشور خارجی دیگر بی‌نیاز کرد.
اخذ گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های متعدد موید کیفیت محصولات تکستار است. گواهی استاندارد ایران ،استاندارد اروپا(CE) ، 16949:2009 ISO TS
۹۰۰۱:۲۰۰۸ ISO-۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ OHSAS- ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ ISO
در این بخش جای می‌گیرند و گواهینامه زیست محیطی محصول سبز که در شرف دریافت می باشد.
آنچنان که علیرضا بختیاری مدیر عامل پارسیان‌ترمز میگوید: این شرکت برای پایان دادن به حرف و حدیث ها در مورد تولید بدون آزبست لنت ترمز اقدام به دریافت ((تائیدیه مواد اولیه عاری از آزبست)) Asbestos Free Certificate ازآزمایشگاه متالورژی رازی وتائیدیه محصول بدون آزبست از شرکت آلمانی TMD Friction کرده است.همچنین به گفته جعفری قائم مقام مدیرعامل اگرچه پارسیان‌ترمز به دنبال جنجال‌آفرینی نیست اما بر بازنگری و به‌روزآوری استانداردهای موجود د ر زمینه لنت‌ترمز در کشور اصرار دارد که در نهایت نفع مردم و مصرف کنندگان عزیر را در پی خواهد داشت.
علیرضا بختیاری هم با اشاره به آغاز طرح توسعه شرکت از سه ماه پیش با هدف افزایش تولید به 8/4 میلیون دست لنت‌ترمز در سال از ضرورت حمایت مسئولان دولتی از این طرح می‌گوید که امکان تداوم صادرات برای پارسیان‌ترمز را فراهم می‌آورد. او مطالبات واحد تحت مدیریتش را برخورداری از ارز مرجع برای تامین مواد اولیه و استفاده از معافیت گمرکی برای ماشین آلات وارداتی مورد نیاز طرح توسعه عنوان می‌کند و خواستار مساعدت مراجع دولتی‌ در این زمینه است.
میرخانی در این دیدار با عملکرد،‌ موفقیت‌ها و مطالبات شرکت پارسیان‌ترمز آشنا شد و عزم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای کمک به واحدهای تولیدی موفق را مورد تاکید قرار داد.