*در شرایط تشدید تحریم ها، سرمایه گذاری این واحدها بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان و ایجاد فرصت شغلی جدید ۳۶۰۰ نفر بوده است ۳۲ واحد صنعتی هفته گذشته مقارن با دهه مبارک فجر طی مراسمی به طور همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم که به میزبانی شرکت لبنی دومینو برگزار شد دکتر مرتضی تمدن ‌ استاندار تهران ، مهندس رادمرد عاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروهی از مقامات استانی و رئیس شورای اصناف کشور حضور داشتند.

شرکت‌هایی که در این مراسم به بهره‌برداری رسیدند با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۶ میلیاردتومان ایجاد شده‌اند که سهم شرکت دومینو از این مبلغ به تنهایی ۱۲۰ میلیاردتومان است.بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران این شرکت‌ها در حوزه صنایع خودرویی، غذایی و ساختمانی فعالیت دارند و به طور مسقیم برای ۳۶۵۰ به طور مستقیم و بالغ بر ۵۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.در شرایطی که کشور تحت تحریم‌های فلج‌کننده و فراگیر غربی‌ها قرار گرفته راه‌اندازی این واحدها گواهی برتوان مدیران صنعتی کشور و عزم آن‌ها بر حفظ بالندگی صنعت در هر شرایطی است.

یدالله صادقی،‌ رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران به عنوان متولی برگزاری این مراسم اولین کسی بود که پشت تریبون قرار گرفت تا ضمن تقدیر از مدیران واحدهای راه‌اندازی شده در سخنان خود یادآوری کند که در صورت رفع موانع تولید امکان تقویت اشتغالزایی حتی در شرایط جاری وجود دارد.

اکثر شرکت‌های تولیدی در ماه‌های اخیر به‌واسطه پاره‌ای مشکلات به ویژه مشکل تامین سرمایه در گردش و کمبود مواد اولیه به دست‌انداز افتاده‌اند که عبور آن‌ها از این وضعیت نیازمند توجه جدی دستگاه‌های دولتی و اقدام هماهنگ آن‌ها در این زمینه است.علاوه بر این بسیاری از واحدهای صنعتی از دشواری‌های تامین ارز برای خرید مواد اولیه و تامین ماشین‌آلات جدید گله‌مند و خواستار توجه جدی به این مساله هستند. به این موارد بروکراسی حاکم بر دستگاه‌های دولتی و ناخرسندی از عملکرد ادارات مالیاتی را هم باید افزود که تا نفس تولید را به شماره انداخته و مشکلات زیادی را تجربه می‌کند.

تلاش سرمایه‌گذاران طرح‌های صنعتی برای حفظ موجودیت و ادامه فعالیت تحت هر شرایطی و در مواجهه با مشکلات ناشی از تشدید تحریم‌ها اغلب موفقیت آمیز نبوده و اجبارا برخی واحدهای تولیدی ناچار به توقف فعالیت‌های خود شده‌اند.واحدهایی که در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار گرفتند به نوعی به الگوی سرمایه‌گذاری در شرایط حاد تبدیل شده و مصداق حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال به عنوان «سال حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی» هستند.