گروه حمل و نقل- مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نتایج مثبت اجرای طرح انضباط ترافیکی در منطقه ۳ از توسعه این طرح در سایر مناطق شهر تهران خبر داد.

نصرا... خادم اسلام در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد افزود: همزمان با اجرای طرح انضباط اجتماعی توسط نیروی انتظامی، با تشکیل دبیرخانه طرح انضباط ترافیکی در سازمان حمل و نقل و ترافیک، شهرداری تهران اجرای طرح مذکور را در منطقه ۳ شهرداری آغاز کرد. استفاده و بازنگری در تسهیلات حمل و نقل عمومی از طریق بهسازی تسهیلات و روان‌سازی تردد در معابر بزرگراهی و شریانی و کنترل پارک حاشیه‌ای از جمله اهداف اجرای این طرح به‌شمار می‌رود. خادم‌اسلام تسریع در راه‌اندازی خطوط مترو و ایستگاه‌های مربوطه در محدوده منطقه ۳، ایجاد پهلوگاه برای ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و ایجاد تسهیلات پایانه‌های مسافربری درون شهری را از اقدامات اجرای طرح انضباط ترافیکی منطقه ۳ عنوان کرد.

وی افزود: همچنین ایجاد ایستگاه در معابر و میادین مهم، بازنگری در محل ایستگاه‌های موجود و بررسی ایجاد مسیرهای ویژه از سایر فعالیت‌های مرتبط در همین زمینه بشمار می‌رود. بررسی ایمن‌سازی و آرام‌سازی در شبکه معابر شریانی، بررسی وضعیت تردد و جهات حرکت معابر، اجرای خط کشی‌های محوری و عابر پیاده، شناسایی گره‌های ترافیکی منطقه و اولویت‌بندی و ساماندهی آن از دیگر اقدامات در دست انجام است. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: نصب دوربین در مقاطع بزرگراهی، استفاده از چراغ‌های هوشمند در تقاطع‌های مهم، استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و نصب تابلوهای متغیر خبری مورد نیاز نیز از اقداماتی است که در زمینه سیستم‌های هوشمند منطقه مورد نظر انجام می شود. همچنین نصب تابلوهای راهنمای مسیر، ساماندهی ورودی و خروجی مسافران به ایستگاه‌های مترو، امکان‌سنجی ایجاد پل عابر پیاده، بررسی شبکه‌های معابر برای روان سازی تردد، نصب علائم ترافیکی و اقدامات آموزشی و زیست‌محیطی نظیر اندازه‌گیری میدانی غلظت آلاینده‌های هوا و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا از سایر مواردی است که در طرح انضباط اجتماعی (ترافیکی) منطقه ۳ اجرا می‌شود. خادم‌اسلام افزود: به‌زودی طرح انضباط ترافیکی در مناطق ۱، ۲، ۵ و ۴ نیز به اجرا در می‌آید.