به گفته مشاور محیط‌زیست شهردار تهران، برنامه جامع کاهش آلودگی هوا که در قالب ۷ محور است، ۳ سال است رها شده و در حال خاک خوردن است.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه متولی موضوع رسیدگی به موضوع آلودگی هوا استانداری و سازمان حفاظت از محیط‌زیست است، گفت: شهرداری تهران نیز اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهد.

مشاور محیط‌زیست شهردار تهران ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری تهران افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در چارچوب ظرفیت است که از دولت می‌خواهیم در این زمینه کمک بیشتری کند.

حیدرزاده با اشاره به راه‌اندازی سامانه SMS برای جانبازان شیمیایی، افراد مسن و کسانی که دارای ناراحتی قلبی هستند، گفت: در صورتی که این افراد در این سامانه ثبت‌نام کنند ما روزانه پیش‌بینی آلودگی هوا را برای آنها ارسال خواهیم کرد.

مشاور محیط‌زیست شهردار تهران در خصوص ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: این ایستگاه‌ها با تمام ظرفیت کار می‌کنند و حتی در روزهای تعطیل نیز مرکز مهار باز است.

وی با اشاره به بررسی ماده ۷ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا که در آن وظایف ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در این زمینه مشخص شده است، گفت: به صورت کامل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا رها شده است.

به گفته مشاور محیط‌زیست شهردار تهران،از زمان شروع کار دولت جدید این برنامه رها شده است.