پای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به میادین میوه و تره‌بار سطح شهر باز شد.مدیرعامل سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران در این باره گفت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی که دارای مجوز وزارت جهاد کشاورزی هستند، حضوری فعال در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در سطح شهر دارند. به گزارش خبرنگار بازارنامه حضور تولیدکنندگان در میادین میوه‌و‌تره‌بار باعث می‌شود واسطه‌ها در این بازار حذف شوند و در نتیجه قیمت‌ها کاهش پیدا کند.همچنین کیفیت عرضه میوه و تره‌بار در میادین بالا خواهد رفت.تولیدکنندگان بخش زراعی و باغی با ۲۴۹ غرفه‌، اتحادیه و تشکل‌‌‌های تولیدی بخش زراعی و باغی با ۴۹ غرفه‌، تولید‌‌کنندگان بخش پروتئینی با ۳۰۳ غرفه و اتحادیه و تشکل‌‌‌های بخش پروتئینی با ۲۳۹ غرفه‌، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی به عنوان «تولید کننده» حضور دارند. راه‌اندازی و بهره‌برداری از میادین طبق مصوبه شورای انقلاب در سال ۱۳۵۸ و بر اساس مقررات بند ۱۸ ماده ۵۵ و ۴۵ و ۸۴ قانون شهرداری‌ها‌، ابلاغیه وزیر کشور مورخ ۵/۵/۱۳۵۹ به شماره ۹۶۲ صورت می‌‌‌‌گیرد.

هم اکنون تعداد ۱۱۰ میدان و بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان است و با توجه به رضایت مندی مردم از خدمت رسانی این میادین‌، بیش از ۹۳۰۰ درخواست تاسیس و راه‌‌اندازی بازار از سوی شهروندان محلات مختلف شهر تهران‌، در ماه گذشته از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ثبت شده است.مدیرعامل سازمان میادین به تلاش شورایاران محلات برای راه‌‌اندازی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در محلات مختلف اشاره و اظهار کرد: شورایاری‌‌ها به عنوان بازوان توانای مدیریت شهری همواره بر توسعه میادین میوه تاکید دارند و با توجه به نیاز موجود‌، برنامه این سازمان توسعه کمی‌‌‌‌‌و‌کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان است.

صفایی تصریح کرد: واگذاری غرفه‌‌‌های میادین از طریق فراخوان جهت تولید‌‌کنندگان و مزایده جهت کلیه متقاضیان‌، با حضور و تصمیم‌گیری نمایندگان وزارتخانه‌‌‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی‌، شورای اسلامی ‌‌‌‌شهر تهران و سازمان میادین‌، میوه و تره‌بار و فرآورده‌‌‌های کشاورزی شهرداری تهران صورت می‌‌‌‌گیرد. وی اظهار کرد: دربخش تنظیم بازار بر اساس اعلام رسمی ‌‌‌‌سیستم‌‌‌های نظارتی کشور همچون سازمان بازرسی‌، بهترین و قابل اعتمادترین شبکه توزیع محصولات کشاورزی‌، سازمان میادین بوده و همان‌طور که شاهد بودیم در تنظیم بازار نوروز ۸۷ اقدامات این سازمان مورد تقدیر رسمی‌‌‌‌ وزیر بازرگانی قرار گرفت و این نشان از عملکرد صحیح و مناسب سازمان میادین دارد.

وی با اشاره به قیمت بالای میوه و محصولات کشاورزی در برخی مغازه‌‌‌های سطح شهر و اختلاف معنا‌دار آن با قیمت‌‌‌های میادین میوه و تره‌بار تصریح کرد: آمار رو به رشد مراجعه شهروندان تهرانی به میادین میوه دلیلی بر کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پاسخ‌گویی وظیفه خدمتگزاران مردم در سازمان میادین میوه و تره بار است از عموم شهروندان درخواست کرد هرگونه ایراد و اشکال در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران را به بازرسی این سازمان یا سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۸۸۸) اطلاع دهند.