براساس اطلاعات ارائه شده از سوی دفتر برنامه‌‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار، دولت برای ارائه 7 قلم کالای اساسی مربوط به اجرای طرح سبد کارمندان و کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان، برای جمعیت هدف 5/6 میلیون نفر، در مجموع 154 میلیارد و 134 میلیون تومان به عنوان یارانه پرداخت کرده که به تفکیک به برنج، شکر، روغن نباتی، لوبیا، عدس ، کره بسته‌‌بندی و گوشت مرغ اختصاص می‌‌یابد.

برنج
در این سبد، سرانه هر نفر از برنج ۶ کیلو برنج اروگوئه است که برای تامین نیاز این جمعیت آماری، ۳۹ هزار تن برنج وارد کشور شده است. بر این اساس، قیمت جهانی هر تن برنج هزار و ۱۵۰ دلار است.
بنابراین می‌‌توان گفت که قیمت خرید هر کیلوگرم برنج اروگوئه هزار و 175 تومان است که سهم هر نفر در این سبد کالایی 6 کیلوگرم و معادل قیمت 7 هزار و 51 تومان است. ازاین رو دولت برای تامین برنج 5/6 میلیون نفر جمعیت هدف طرح مذکور 458 میلیارد ریال هزینه خرید برنج پرداخت کرده است.
شکر
براساس این طرح، سرانه شکر هر یک از مشمولان نیز 6/3 کیلوگرم است که برای تامین نیاز این جمعیت، 23 هزار و 400 تن شکر تامین شده است.
می‌‌توان گفت که قیمت خرید هر کیلوگرم شکر ۷۱۰ تومان است که سهم هر نفر در این سبد کالایی ۲ هزار و ۵۵۶ تومان است، بنابراین دولت برای تامین شکر ۵/۶ میلیون نفر جمعیت هدف طرح مذکور، ۱۶۶ میلیارد ریال هزینه خرید شکر پرداخت کرده است.
روغن نباتی
در سبد ویژه دولت همچنین سرانه هر نفر ۵/۴ کیلو روغن نباتی است که برای تامین نیاز این جمعیت، ۲۹ هزار و ۲۵۰ تن روغن نباتی فراهم شده است. بر این اساس، قیمت جهانی هر تن روغن نباتی یک‌هزار و ۵۰۰دلار است.
بنابراین می‌‌توان گفت که قیمت خرید هر کیلوگرم روغن یک‌هزار و 982 تومان است که سهم هر نفر در این سبد کالایی 5/4 کیلوگرمی‌‌ معادل قیمت 8 هزار و 921 تومان است، بنابراین دولت برای تامین روغن این جمعیت 580میلیارد ریال هزینه خرید پرداخت کرده است.
لوبیا
برای پوشش ارائه یک کیلوگرم لوبیا به هر یک از افراد جامعه هدف طرح ارائه سبد کالایی ویژه کارمندان دولت در ماه مبارک رمضان، 6500 تن لوبیا تامین شده است. بر این اساس، قیمت جهانی هر تن از این کالا 910 دلار است.
بنابراین می‌‌توان گفت که قیمت خرید هر کیلوگرم لوبیا یک‌هزار و ۷ تومان است که سهم هر نفر در این سبد کالایی، معادل یک‌هزار و ۷ تومان است، بنابراین دولت برای تامین لوبیا برای ۵/۶ میلیون نفر جمعیت هدف طرح ۶۵ میلیارد ریال هزینه خرید پرداخت کرده است.
عدس
برای پوشش ارائه یک کیلوگرم عدس به هر یک از افراد جامعه هدف طرح ارائه سبد کالایی ویژه کارمندان دولت در ماه مبارک رمضان، ۶۵۰۰ تن لوبیا تامین شده است. بر این اساس، قیمت جهانی هر تن از این کالا یک‌هزار و ۲۷۵ دلار است. بنابراین می‌‌توان گفت که قیمت خرید هر کیلوگرم عدس یک‌هزار و ۳۹۵ تومان است که سهم هر نفر در این سبد کالایی، معادل همین رقم است، بنابراین دولت جهت تامین عدس برای ۵/۶ میلیون نفر جمعیت هدف، طرح مذکور ۹۱ میلیارد ریال هزینه خرید پرداخت کرده است.
کره بسته‌بندی
برای پوشش ارائه یک کیلوگرم کره بسته‌‌بندی به هر یک از افراد جامعه هدف طرح ارائه سبد کالایی ویژه کارمندان دولت در ماه مبارک رمضان، ۶۵۰۰ تن کره تامین شده است. بر این اساس، قیمت جهانی هر تن از این کالا ۵۰۰۰ دلار است.بنابراین می‌‌توان گفت که قیمت خرید هر کیلوگرم کره بسته‌‌بندی ۵ هزار و ۲۱۷ تومان است، بنابراین دولت جهت تامین کره برای ۵/۶ میلیون نفر جمعیت هدف طرح مذکور ۲۳۹ میلیارد ریال هزینه خرید پرداخت کرده است.
جمع کل
در مجموع دولت برای تامین این میزان از نیاز جامعه هدف که مورد تعهد وزارت بازرگانی است، ۱۱۱ هزار و ۱۵۰ تن کالا تامین کرده که جمع قیمت خرید برای هر نفر از این جامعه آماری ۲۶ هزار و ۱۴۸ تومان است، بنابراین دولت در مجموع برای ۵/۶ میلیون نفر ۱۷۰۰ میلیارد ریال کالا خرید کرده است. اما دولت برای تامین کالاهای تحت تعهد وزارت جهاد کشاورزی نیز یارانه‌‌‌هایی را پرداخت کرده است. به این ترتیب که سرانه گوشت مرغ در سبد کالایی هر فرد ۵ کیلوگرم است که در مجموع ۳۲هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تامین شده است.
عرضه مستقیم کالا در سه نقطه تهران
به منظور کاهش تقاضا و تنظیم بازار، سازمان بازرگانی استان تهران با همکاری صنوف در سه نقطه تهران از ۱۰ تا ۲۵شهریور ماه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می‌کند.به تناسب تقاضای زیاد برخی کالاها در ایام ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس، سازمان بازرگانی استان تهران با همکاری صنوف توزیعی و تولیدی تهران در سه نقطه قصرالدشت، پارک ارم و حکیمیه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می‌کند.در این نمایشگاه‌ها کیف، کفش، نوشت‌افزار، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، زولبیا و بامیه، خرما، روغن، برنج و لبنیات با ۲۰درصد تخفیف عرضه می‌شود.این نمایشگاه از ۱۰ تا ۲۵شهریور ماه در سه نقطه تهران، دو نقطه کرج، دو نقطه ورامین و یک نقطه شهرستان‌های فیروزکوه، اسلامشهر، رباط‌کریم، ری، دماوند، شهریار، ساوجبلاغ، شمیرانات و پاکدشت برگزار می‌شود.