سوت اول: یک شرکت کارگزاری انتخاب کنید.

سوت دوم: با ارائه فتوکپی شناسنامه و شماره ملی ۴۸ساعته کد سهامداری دریافت کنید.

سوت سوم: پس از مشورت با افراد خبره و پرس‌و‌جو سهام موردنظر خودتان را خریداری کنید.

سهامی که این هفته بهتر است در موردشان بیشتر بدانیم

چادرملو (نماد: سهم کچاد): شرکتی معدنی که بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن چادرملو را در بیرون شهرستان یزد و در نزدیکی منطقه ساغند در اختیار دارد.

این شرکت با سرمایه ۲۰۰میلیارد تومانی در هفته گذشته بهره‌برداری از طرح تبدیل کنسانتره سنگ‌آهن به گندله (ماده اولیه تولید آهن اسفنجی) را با حضور وزیر صنایع و معادن جشن گرفت که برای ۷هزار و ۹۷۳نفر سهامدار این شرکت خبر بسیار خوبی بود.

چادرملو که در ۶سال گذشته دارایی سهامداران خود را ۱۴برابر کرده است پایان هفته گذشته صدرنشین بیشترین درخواست خرید بود.

کشتیرانی (نماد: حکشتی): اگرچه حدود ۳ماه از عرضه این سهم در بازار سهام می‌گذرد اما به مدد افزایش چشمگیر کرایه حمل بار در جهان و همچنین نوسازی ناوگان توانسته ۹۰درصد بر میزان اولیه سود خود بیفزاید و دارایی سهامداران خود را در همین مدت کوتاه ۲/۱برابر کند.

کشتیرانی با ۵۰۰میلیارد تومان بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی خاورمیانه را در اختیار دارد که اگر شرایط به همین منوال پیش برود امسال و سال آینده نیز با کشتی‌های جدیدی که به ناوگان اضافه می‌کند می‌تواند رشد سود را شاهد باشد.

کشتیرانی امسال تاکنون ۷ فروند کشتی جدید را به خدمت گرفته است و این هفته بازگشایی بعد از تعدیل قابل‌ملاحظه سود را شاهد خواهد بود.

شرکت ملی صنایع مس (نماد: فملی): بازی‌های المپیک باعث افت شدید بهای فلزات شد اما با نزدیک شدن پایان المپیک بهای مس افزایش یافته است این امر برای شرکت ۵۷۸میلیارد تومانی ملی مس ۴ معدن بزرگ از جمله مس سرچشمه را در اختیار دارد. افزایش بهای مس برای ۱۲هزار و ۱۳۰نفر سهامدار ملی مس خبر خوبی بود که در پایان هفته گذشته بهای این سهم را که پس از مدت‌ها به کمتر از ۷هزار ریال رسیده بود تقویت خواهد کرد.

جوشکاب یزد (نماد: بکاب): جوشکاب یزد شرکتی کوچک و تولیدکننده انواع کابل‌ها از جمله کابل‌های لاستیکی (نظیر کابل‌های مورد استفاده در وایر شمع خودروها) است.

این شرکت به همراه سموم علف‌کش، آزمایش، پارس‌قوطی و جام جهان‌نما (بله) متعلق به گروه سرمایه‌‌گذاری دکتر داوودیان است.این شرکت با سرمایه ۵/۱میلیارد تومانی جوشکاب در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت. یک توضیح دوستانه اینکه از شرکت‌های کوچک که مورد توجه سفته‌بازان است دوری کنید.