کوچولوی  پول‌دار

مکزیکی‌ها می‌گویند یا حالا پس‌انداز کن یا هیچ وقت. اگر نگران آینده فرزندتان هستید بهتر است از همین امروز به آنها مفاهیم ساده مالی را بیا موزید تا یاد بگیرند چگونه پول بیشتری برای خود نگه دارند. به محض اینکه متوجه شدید کودکتان شمردن را یاد گرفته است به او پول را معرفی کنید.

همزمان با بزرگ شدنش ارزش پول را برایش توضیح دهید و به آنها بگویید که چطور پس‌انداز کنند، چطور مقدار پول را افزایش دهند و از همه مهم‌تر چگونه خرج کنند.

هدفمندی اهمیت زیادی در یادگیری ارزش پول و پس‌انداز کردن دارد برای آنها هدفی تعیین کنید مثلا خرید ماشین کنترلی را برای او در نظر بگیرید. هدف مشخص با آنها کمک می‌کند تا یاد بگیرند در قبال خواسته‌هایشان مسوولیت‌پذیر باشند.

زمانی که در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هستید به آنها استفاده از کارت اعتباری را یاد بدهید به آنها بگویید چگونه باید انعام‌ها را حساب کنند.بگذارید تا بچه‌ها برای خرید کردن پولهای شان خودشان تصمیم بگیرند چه تصمیم‌گیری‌های موفق چه ناموفق.

به هر حال آنها از این کار لذت می‌برند می‌توانید از آنها بخواهید که در زمان پول خرج کردن از حس ششم خود استفاده کنند.

با آنها به خرید بروید و نحوه خرید کردن را به آنها بیاموزید سوپر مارکت معمولا اولین تجربه کودکان در یادگیری خرج کردن است، به آنها آموزش دهید که چگونه می‌توانند برای مصرف غذاهای به صرفه‌تر برنامه‌ریزی کنند و از دور ریختن غذاها جلوگیری کنند.

اگر به سراغ شکلات یا بستنی رفتند زیاد جلوی آنها را نگیرید مگر آنکه منع پزشکی داشته باشند.

وقتی پول به بچه دادید درباره نحوه خرج کردن آن با او صحبت کنید به او یاد بدهید که درست استفاده کردن از پول یعنی چه. بچه‌ها در سنین پایین هیچ برداشت درستی از پول و کارکردهای آن ندارند به همین خاطر امکان دارد همان روزهای اول تمام پول خود را خرج کنند.درباره خطرات قرض کردن و بدهی‌ها ی سنگین به آنها توضیح دهید به کودکان بگویید در قبال خرید اقساطی چگونه درصدی به عنوان پول تعیین می‌شود.

و در آخر بهترین راه این است که آنها را به بانک ببرید و برایشان حساب پس‌انداز باز کنید این کار یکی از راه‌های موفقیت مالی آینده کودکتان است.