اندیشه و قلم - ۲۴ مرداد ۸۷

بازارنامه- طی هفته گذشته دوستداران داستان ایرانی کافه‌پیانو نوشته فرهاد جعفری را به عنوان پرمخاطب‌ترین معرفی کردند. این کتاب را نشر چشمه با قیمت ۳۸۰۰تومان منتشر کرده است.

یکی دیگر از پرفروش‌های هفته گذشته در زمینه داستان ایرانی «بی‌وتن» نام دارد.این کتاب را نشر علم به قلم رضا امیرخانی و قیمت ۶۵۰۰تومان چاپ کرده است.رازی در کوچه‌ها نوشته فریبا وفی نیز یکی دیگر از پرفروش‌های هفته گذشته بود. رازی در کوچه‌ها را نشر مرکز با قیمت ۲۹۰۰تومان روانه بازار کرده است.علاقه‌مندان به داستان‌های خارجی نیز ژاک قضا و قدری و اربابش را به عنوان یکی از پرفروش‌ها معرفی کردند. این کتاب را دنی دیدرو نوشته و مینو مشیری ترجمه کرده و فرهنگ نشر نو نیز با قیمت ۶۵۰۰تومان آن را منتشر کرده است.دوستداران شعر خارجی هم همچنان از «هوا را از من بگیر خنده‌ات را نه» پابلو نرودا استقبال می‌کنند. این کتاب را نشر چشمه با ترجمه احمد پوری به بازار عرضه کرده است.دوستداران فلسفه نیز کتاب‌های جهان

هولو گرافیک نوشته مایکل تالبوت و ترجمه داریوش مهرجویی، محفل فیلسوفان خاموش نوشته نوراک ویکتور هوسله به مترجمی کوروش صفوی را به عنوان پرفروش‌ترین معرفی کردند. این دو کتاب را انتشارات هرمس با قیمت ۵۵۰۰ و ۳۰۰۰تومان منتشر کرده است.علاقه‌مندان به سیاست نیز با استقبال از کتاب چریک‌های فدایی خلق نوشته محمود نادری، این کتاب را به عنوان پرفروش‌ترین معرفی کردند. این کتاب را موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی با قیمت ۱۰هزار تومان به بازار عرضه کرده است.دوستداران جامعه‌شناسی نیز همچنان کتاب جامعه‌شناسی خودمانی نوشته حسن نراقی را به عنوان پرفروش‌ترین معرفی می‌کنند. این کتاب را نشر اختران با قیمت ۲۴۰۰تومان منتشر کرده است.