لباسشویی‌های جدید در خدمت شما
بازارنامه- اینکه می‌گویند زندگی کردن در این دوره و زمانه، برای آدم‌های راحت‌طلب آسان شده، حرف چندان بی‌ربطی نیست!

اگر از مشکلاتی مانند افزایش هزینه زندگی، کمبود کار و... فاکتور بگیریم و نگاهی به وسایل اطرافمان بیندازیم، متوجه می‌شویم با وجود کالاهایی مانند ماشین‌ ظرفشویی، لباسشویی، انواع غذاساز و... نه تنها زحمت خانم‌های خانه‌دار نسبت به زنان خانه‌دار ۳۰ تا ۴۰ سال قبل بسیار کمتر شده است؛ بلکه ورود این لوازم به عرصه زندگی انسان باعث شده زنان وقت و فرصت بیشتری برای حضور در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و... داشته باشند. از کالاهای لوکس و گران‌قیمتی مانند ماشین ظرفشویی، کافی‌شاپ خانگی و صبحانه‌ساز و... که بگذریم، بسیاری از لوازم مانند ماشین لباسشویی و جاروبرقی و... امروزه به اجزای لاینفک خانواده‌ها بدل شده‌اند و کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که از برکت حضور این لوازم بی‌بهره باشد.
در سایه وجود ماشین لباسشویی، دیگر گذشت آن زمان که زنان خانه‌دار تشت مملو از لباس‌های چرک و کثیف را کنار حوض می‌گذاشتند و با مشت و لگد به جان لباس‌ها می‌افتادند تا چرک‌ها را از آنها بربایند.امروزه خانم‌های خانه‌دار لباس‌ها را ظرف مدت 3 تا 5 دقیقه داخل ماشین لباسشویی ریخته و با فشار یک دکمه... کار تمام است! تازه، این بخشی از ماجرا است.
به تازگی ماشین لباسشویی‌هایی به بازار عرضه شده که لباس‌ها را با بخار شسته و اتو شده و صاف و مرتب تحویل می‌دهد. این یعنی یک خشکشویی تمام عیار!البته این ماشین لباسشویی‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها از قیمت بالاتری برخوردارند. طبق اعلام فعالان بازار ماشین لباسشویی‌هایی که با قدرت بخار لباس‌ها را شست‌وشو می‌دهند بسته به مارک و مدلی که دارند قیمتی حدود ۶۰۰هزار تا یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و گاه بیشتر دارند.
سطحی یک فروشنده لوازم خانگی در خیابان امین‌حضور در این مورد می‌گوید: در حال حاضر ماشین‌های موجود در بازار به دو شکل اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک در بازار موجودند که ماشین‌های نیمه‌اتوماتیک به صورت دوقلو و سطلی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند که قیمت ماشین‌های سطلی (ساده) نسبت به سایر نمونه‌های لباسشویی بسیار پایین است.
این فروشنده در مورد نوسانات قیمت این کالا در بازار می‌گوید: طی سه ماه گذشته قیمت‌ها در حدود ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش یافته است که علت این امر افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید کالا و افزایش نرخ تورم است.این فروشنده آبسال، ال‌جی و سامسونگ جزو برندهای پرفروش بازارماشین‌ لباسشویی معرفی کرد و گفت:‌آاگ، ایندوزیت، بوش و ... از برندهای مطرح بازار هستند که نسبت به آبسال و ال‌جی از قیمت‌های بالاتری برخوردارند.
صاعدی یک فروشنده دیگر نیز از فروش بالای ماشین‌ لباسشویی‌های ایرانی نسبت به برندهای خارجی خبر می‌دهد و علت این امر را قیمت مناسب کالای ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی عنوان می‌کند.این درحالی است که سایر فروشندگان معتقدند اختلاف چندانی میان قیمت برندهای ایرانی و خارجی وجود ندارد. ضمن اینکه محصولات ایرانی کیفیتی پایین‌تر از نمونه‌های خارجی دارند.یک تولیدکننده نیز در این زمینه می‌گوید: متاسفانه این تصور غلط که محصول ایرانی کیفیت پایین‌تر از کالای خارجی دارد، باعث شده به تولیدکنندگان ضربات زیادی وارد شود؛ چرا که تولیدکننده ایرانی با زحمت و با قیمت بالا مواد اولیه تولیدی را وارد می‌کند، حقوق کارگر و آب و برق و... را می‌پردازد. اما حق ندارد برای جبران هزینه‌ها قیمت‌ها را افزایش دهد؟
به گفته وی، اگر دولت تعرفه واردات مواد اولیه را کاهش دهد، قطعا تولیدکنندگان داخلی در شرایط بهتری به تولید کالا می‌پردازند و می‌توانند در بازار هزار رنگ لوازم خانگی با محصولات خارجی که اکثرا چینی هستند از لحاظ کمی و کیفی رقابت کنند.
ده فرمان برای استفاده بهینه
استفاده درست و منطقی از لوازم خانگی یکی از عواملی است که نه تنها باعث افزایش عمر مفید لوازم خانگی می‌شود، بلکه در مواردی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.در مورد ماشین‌ لباسشویی نیز رعایت نکات زیر می‌تواند نقش موثری در کاهش مصرف انرژی و افزایش بازده ماشین شود. ۱ - ماشین لباسشویی را انتخاب کنید که ضمن داشتن علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی، دارای بیشترین کارآیی و بازدهی باشد.۲- ظرفیت ماشین لباسشویی را متناسب با تعداد افراد خانواده انتخاب کنید. ۳- تا حد امکان از برنامه دورهای کم آبکشی برای آبکشی البسه استفاده کنید. ۴- از لباسشویی زمانی استفاده کنید که لباس کافی برای شستن داشته باشید. ۵- فیلتر و دهانه پودر لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید. ۶- استفاده از لوله‌کشی آب گرم محل مسکونی در کاهش مصرف انرژی ماشین لباسشویی بسیار مفید است. ۷- برای شستن لباس از درجه حرارت مناسب آب استفاده شود و برای آبکشی از آب سرد استفاده کنید. ۸- ماشین لباسشویی را در محل کاملا صاف و تراز قرار دهید. ۹- قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی توجه داشته باشید که سیستم الکتریکی منزل (پریز- فیوز و ...) و سیستم آب منزل با جدول مشخصات فنی ارائه شده از طرف شرکت سازنده‌ هماهنگی داشته باشد.۱۰- توجه داشته باشید لوله تخلیه آب طوری قرار نگیرد که در اثر تابیدگی، مسیر خروجی آب مسدود شود.