کانکس‌های میوه و تره‌بار جمع می‌شود
بازار برای ماه رمضان آماده می‌شود
بازارنامه - نگران نباشید. شهرداری شما را رها نمی‌کند تا مجبور باشید میوه و سبزیجات را با چندین برابر قیمت از مغازه‌ها خرید کنید.

شهرداری تهران به‌زودی طرح جدیدی را اجرا می‌کند که برمبنای آن در محله‌های شهر میادین بزرگ میوه‌و‌تره‌بار راه‌اندازی می‌شود.
این میادین جایگزین کانکس‌های کوچک می‌شود.
هم‌اکنون در هر خیابان‌شهر یک کانکس وجود دارد که توسط شهرداری به پیمانکاران اجاره داده شده است.
در این کانکس‌ها بعضا دیده شده میوه‌ها با کیفیت نازل عرضه می‌شود، ضمن اینکه وجود این کانکس‌ها در خیابان‌ها موجبات ترافیک و مزاحمت برای ساکنین محل را فراهم کرده است.
این درحالی است که میادین میوه و تره‌بار هم دارای ظرفیت بیشتری برای عرضه میوه است و هم شهرداری نظارت مستمر بر روی فعالیت آنها دارد.
از این‌رو تا دو هفته آینده تعدادی میادین جدید میوه‌ و تره‌بار به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در این‌خصوص گفت:‌ افزایش میادین میوه و تره‌بار هر سال در دستور کار این سازمان قرار دارد و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، امسال نیز این کار صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه به اقدامات این سازمان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به‌افزایش تقاضای مواد پروتئینی در این ماه، از هم اکنون برای تدارک گوشت، مرغ و ماهی و همچنین محصولاتی نظیر خرما اقدام کرده تا نیاز شهروندان برطرف شده و کمبودی پیش نیاید.
صفایی همچنین در مورد شکایت شهروندان از غرفه‌داران و کارگران میادین میوه‌و‌تره بار اظهار کرد: سازمان به شکایات مردمی رسیدگی و متناسب با تخلف سرزده از سوی کارگران و غرفه‌‌داران با آن‌ها برخورد خواهد شد.
وی افزود: برای جریمه کارگران ، تا حد اخراج و جریمه غرفه‌‌داران ، از تعطیلی موقت غرفه تا عدم اجازه حضور در مزایده واگذاری غرفه‌‌های جدید اقدام خواهیم کرد.
اما چرا کانکس‌های میوه و تره‌بار قرار است جمع‌آوری شود؟
سازمان میادین میوه و تره‌بار به این جمع‌بندی رسیده است که این کانکس‌ها بدون برنامه‌ریزی در نقاطی از پایتخت احداث شده ا ست. لذا باید تعدادی میادین میوه و تره‌بار در نقاط مشخص احداث شود.
میادین میوه و تره‌بار انواع میوه و سبزیجات و حتی برخی مواد لبنی را با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از مغازه‌ها عرضه می‌کنند و بدین ترتیب قشر آسیب‌پذیر جامعه مشتری پروپا قرص این میادین به حساب می‌آیند.
قیمت میوه در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۲۰ تا ۳۰درصد ارزان‌تر از مغازه‌ها است.
بر اساس این گزارش، در شهر تهران 370محله وجود دارد که بر اساس برنامه بلندمدت شهرداری قرار است در تمام این محله‌ها یک میدان میوه و تره‌بار احداث شود.