این ایزوگام‌ها را نخرید

فصل تابستان فرصتی برای به تن کردن لباس نو روی پشت بام منازل است.

صاحبان ساختمان‌هایی که پشت بام آنها در ایام زمستان سوراخ می‌شود و آب و برف و باران از آن به داخل سقف منازل نفوذ می‌کند، زمستان و بهار را به سختی به تابستان می‌رسانند تا در گرم‌ترین روزهای سال، پوشش سقف را نو کنند.

ایزوگام که از آن برای پشت بام استفاده می‌شود، زمانی دوام و چسبندگی مناسب را از خود نشان می‌دهد که پشت بام خشک و بدون نم و رطوبت باشد. به همین خاطر تابستان بهترین فرصت برای ایزوگام کردن پشت بام منازل است، اما بازار ایزوگام با انواع تولیدات کاملا متنوع است.

در حقیقت تکنولوژی‌ راحت تولید ایزوگام باعث شده طی چند سال گذشته تعداد واحدهای تولید این محصول ساختمانی به‌طور چشمگیری زیاد شود.

از همین‌رو موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، تحقیقاتی درباره استاندارد بودن ایزوگام‌های موجود در بازار انجام داده و محصولات غیراستاندارد را شناسایی کرده است.

اداره کل استاندارد استان تهران ایزوگام‌های غیراستاندارد با نام‌های تجاری گیتی گستر، شرق‌گستر، ناب دلیجان و سراپوش دلیجان، صدف‌گستر دلیجان و پیروزگام اصل دلیجان را از بازار جمع‌آوری و توقیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران، مهدی پورهاشم، مدیرکل این اداره افزود: مقادیر بالایی از ایزوگام‌های گیتی‌گستر، ناب دلیجان و‌ سراپوش دلیجان، صدف‌گستر دلیجان و پیروزگام اصل دلیجان که بدون داشتن کیفیت و استانداردهای لازم تولید و در بازار عرضه شده بود، توسط بازرسان این اداره کل در مرحله کنترل و بازرسی، جمع‌آوری و توقیف شد. وی با استناد به تبصره ۴ ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تاکید کرد: تولید و توزیع و فروش کالای ایزوگام مشمول مقررات استانداردهای اجباری است.

وی با اشاره به ماده ۲۰ ضوابط اجرایی استانداردهای اجباری گفت: تولید‌کنندگان کالاهایی که رعایت قوانین استاندارد برای آنها اجباری اعلام شده است، درصورت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، مجرم شناخته شده و مطابق قانون ضمن جلوگیری از تولید و عرضه فرآورده فاقد کیفیت، با متخلفان برخورد خواهد شد.

پورهاشم داشتن نشان استاندارد را برای یک کالا نشانه کیفیت و مرغوبیت تایید شده از سوی موسسه دانست و از مصرف‌کنندگان خواست تا ضمن خرید کالاهای استاندارد، از خطرات و ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیر ناشی از مصرف کالاهای نامرغوب مصون بمانند.