علی آذرنوش
پیش می‌آید وقت‌هایی که از کنار مغازه لوازم‌‌التحریر فروشی گذر می‌کنی و رنگ‌‌های مختلف خودنویس‌ها و خودکارها در چشمانت برق می‌زنند.

می‌ایستی و با نگاهی عمیقانه به طرح‌های مختلف، وارد مغازه می‌شوی، تنوع‌ها بیشتر می‌شود و تو می‌مانی کدام را انتخاب کنی. همه شبیه هم‌اند و در عین حال بسیار متفاوت.
دو سه تایی که قیمت می‌پرسی، می‌فهمی تفاوت قیمت‌ها را. با خود فکر می‌کنی، برای امضا کردن برگه و نوشتن‌های کوتاه کدام را انتخاب کنی.
بورس لوازم تحریر چهارراه استانبول و میدان انقلاب است. از یک فروشنده در چهارراه استانبول می‌پرسم هنگام خرید، برای خریدار چه مولفه‌هایی مطرح است که در جواب می‌گوید: پیش از هر چیز قیمت آن و هر کس که پول بیشتری داشته باشد به دنبال ردیف لوازم با کیفیت‌تر است.
در مرحله بعدی رنگ حرف اول را می‌زند و سپس استحکام و ویژگی‌های دیگر آن.
نکاتی در مورد انتخاب نوشت‌افزار
تنوع بیش از اندازه انواع خودکار، خودنویس و روان‌نویس و تشابه قیمتی برخی از آنها بازار، خریدار را سردرگم می‌کند و وی را در انتخاب با مشکل مواجه می‌سازد.
آنچه در این شرایط بیش از هر چیز برای خریدار اهمیت پیدا می‌کند، اطلاع از ویژگی‌های مثبت و منفی هر یک از برندهای این کالاها است تا در واقع، خریدار با آگاهی بیشتر و سنجش آنها با انتظارات، علایق و بودجه خود دست به انتخاب مطلوب بزند.
فروشنده در این زمینه نقشی مهم بر عهده دارد و می‌تواند خریدار را به انتخابی رضایت‌بخش هدایت کند. به عنوان مثال، لعاب برخی خودکارها یا خودنویس‌ها پس از مدتی استفاده دچار خوردگی می‌شود و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهد که این مساله برای فردی که مایل است خودنویس یا خودکار مورد نظر را تنها برای مدتی معین داشته باشد چندان مهم نیست، اما برای کسی که دوست دارد کالای خریداری شده را به عنوان هدیه در اختیار فردی قرار دهد و در واقع این وسیله را برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار دهد، مساله جاودانگی رنگ بااهمیت جلوه می‌کند. این امر در مورد دیگر خصوصیات کالاها صدق می‌کند. از این رو، ارائه اطلاعات واقعی به خریدار از سوی فروشندگان جزو حقوق مسلم خریدار محسوب می‌شود.
همه ما دوست داریم در جیب کت، پیراهن یا داخل کیفمان خودکار یا خودنویس خوش‌رنگ و خوش‌دست داشته باشیم و در زمان مقرر از آن استفاده کنیم، اما اینکه چه خودکار، خودنویس یا روان‌نویسی انتخاب کنیم به بودجه، علاقه و طول زمانی مورد استفاده بستگی دارد. مولفه‌هایی نظیر رنگ جوهر، رنگ ظاهری، وزن، اندازه و غیره در انتخاب شما موثر است.


قیمت انواع خودکار، خودنویس و روان‌نویس