مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان، همیار نمونه صادرات

دنیای اقتصاد - در مراسم تجلیل از ۲۰ صادرکننده نمونه استان کرمان در سال ۹۰ ، مدیریت شعب بانک تجارت استان به عنوان همیار نمونه صادرات معرفی گردید وعلیرضا عاطفی فر مدیر شعب بانک تجارت استان کرمان مورد تجلیل استاندار، نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی ، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفت . علیرضا عاطفی فر مدیر شعب بانک تجارت استان کرمان که مسئولیت دبیری شورای هماهنگی بانکهای استان کرمان را هم بر عهده دارد،در گفتگو با دنیای اقتصاد،شبکه بانکی استان را حامی صادرکنندگان استان عنوان کرد و افزود:بانکهای استان به عنوان بازوی قابل اعتماد در زمینه صادرات در کرمان همواره از روند تولید و صادرات کرمان پشتیبانی کرده اند و با تعامل مطلوب با بنگاههای اقتصادی استان در روند رو به رشد صادرات استان اثر گذار بوده اند.

علیرضا عاطفی فر با اشاره به تسهیلات سررسید گذشته و معوق شده برخی صادرکنندگان و بنگاههای اقتصادی استان یادآور شد : بخشنامه جدید دولت که به پیشنهاد مدبرانه اتاق بازرگانی ایران ابلاغ شده، امکان استمهال معوقات را برای سیستم بانکی به وجود آورده و راه تازه ای را پیش روی بانکها و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی گشوده است.

عاطفی فر تصریح کرد:این بخشنامه با دمیدن روح تازه ای در روابط بانکها و صادرکنندگان،زمینه تقویت دوباره سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی را پدید آورد و قطعاً در سیستم بانکی هم مسیر تعامل دوباره و مساعدت با حوزه صادرات استان ،دنبال خواهد شد .

مدیر شعب بانک تجارت استان کرمان با بیان اینکه ظرفیت و امکان توسعه صادرات در استان کرمان و ایجاد تحول در این زمینه وجود دارد،بیان داشت:در این زمینه اتاق بازرگانی کرمان می تواند نقش بسیار ویژه ای در زمینه توسعه صادرات با یافتن بازارهای جدید وایجاد هماهنگی بین صادرکنندگان و شبکه بانکی ایفا نماید و بانکها نیز برای حمایت از صادرکنندگان و تسهیل و روان سازی روند فعالیت در حوزه صادرات آمادگی کامل دارند تا استان کرمان که از ظرفیتهای فراوانی در بخش‌های مختلف صنعتی،معدنی،کشاورزی و گردشگری برخوردار است به جهش صادراتی دست یابد و جایگاه مناسب تری را در سطح کشور از آن خود نماید. علیرضا عاطفی فر دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان کرمان از نقش شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان هم سخن گفت و افزود:این شورا می تواند محور توسعه و شکوفایی اقتصاد استان قرار گیرد و شورای هماهنگی بانکهای استان هم با عضویت در این شورا سطح تعامل بانکها و بخش اقتصادی استان را ارتقا خواهد داد و همکاری و هماهنگی بیشتری را در راستای برنامه های دولت رقم خواهد زد. به گزارش دنیای اقتصاد،در این مراسم سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم گفت: تا پایان سال جاری دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات برای استان کرمان پیش‌بینی می‌شود. محمد عابدی‌نژادبا اشاره به اینکه ارزش اقلام صادراتی در استان رو به رشد است، افزود:صادرات استان کرمان در سال ۸۸ از نظر وزنی سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن و در سال ۸۹ ، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که این میزان امسال و تا پایان سال به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی یادآور شد: از میان کالاهای صادراتی استان کرمان، مس کاتد و کنسانتره مس، پسته و مغز پسته و سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله آهن بیشترین وزن کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده‌اند و هفت درصد از کالاهای صادراتی هم به محصولاتی مانند مولیبدن، خرما، کاشی و سرامیک اختصاص دارد.در این مراسم همچنین تندیس صادرکننده نمونه استان به ۲۰ شرکت فعال در بخشهای مختلف ازجمله شرکتهای گسترش بازرگانی کرمان ، شرکت دُرچین، شرکت تازه پسته رفسنجان، شرکت طلای سبز هراتی کویر و آقای مجید جاویدان به عنوان صادرکنندگان نمونه پسته اهدا شد.