دستاوردهای بزرگ 5 ساله اخیر آرتاویل تایر

مجتمع صنعتی آرتاویل به عنوان بزرگترین کارخانه تایرسازی شمال و غرب کشور در شش کیلومتری شهر اردبیل احداث و با توجه به اهمیت و نقش تولیدات داخلی در افزایش درآمد ملی و همچنین توسعه صادارت غیرنفتی و نیز به منظور نیل به خودکفائی در زمینه تولید تایر، با بهره گیری از آخرین تکنولوژی در زمینه ساخت انواع تایر، از سال ۱۳۷۶ فعالیت تولیدی خود را آغاز نمود و نام تجاری ( گلدستون) را برای محصولات خود برگزید. به گفته دکتر اسکندر ستوده مدیرعامل این مجتمع صنعتی، ظرفیت اولیه این شرکت ۵۰۰۰ تن در سال انواع تایر، تیوب و نوار وسایل نقلیه سبک و سنگین بود که با گذشت مدت زمان کمی به ۲۵۰۰۰ تن در سال ارتقاء یافت. نام تجاری گلدستون پس از معرفی به بازار دیری نپائید که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت و این تمایل مسئولیت سنگین تری بر دوش مدیران سازمان گذاشت.

وی افزود: این شرکت بیش از ۳۵ سایز تولیدی ( لاستیک سبک، سنگین و کشاورزی) را در برنامه کاری خود جای داده است و با اتکاء به خداوند منان این ظرفیت در آینده با طرح های توسعه افزایش خواهد یافت.

راهبرد مجتمع ، پیوند با مشتریان شرکت بوده و در این راستا تاکنون توانسته است پیوند مناسبی را با خودروسازهای کشور از جمله ایران خودرو و سایپا دو شرکت بزرگ تولیدکننده خودروی سواری در کشور را فراهم سازد به گونه ای که در این زمینه اقدام به افزایش ظرفیت تولیدی جهت تولید تایرهای سواری رادیال ( Tubeless ) و همچنین تایرهای اتوبوسی و کامیونی تمام سیمی نموده که با بهره برداری از ماشین آلات جدید، سهم قابل ملاحظه ای در تامین نیاز خودروسازهای موفق ایرانی را خواهد داشت.

دکترستوده همچنین برخی دستاوردها و گواهی نامه های مجتمع آرتاویل تایر در ۱۰ سال اخیر را دریافت گواهی نامه ISO/TS۱۶۹۴۹/۲۰۰۹ برای دومین دوره متوالی، دریافت گواهی نامه ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ ( سیستم مدیریت زیست محیطی ) از DQS آلمان، دریافت گواهی نامه OHSAS ۱۸۰۰۱ ( مدیریت ایمنی و بهداشت صنعتی) از DQS آلمان، دریافت گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه از DQS آلمان، رتبه نخست در جشنواره برندهای تجاری، راه اندازی خط جدید تولید تایر رادیال با ظرفیت بیش از ۷۰۰ هزار حلقه تایر و گذشتن از مرز ۲ میلیون و پانصد هزار حلقه تایر در سال، کسب واحد نمونه کشوری در هجدهمین همایش ملی، کسب عنوان شرکت برتر در زمینه مصرف بهینه انرژی از اداره کل برق استان اردبیل، دریافت لوح تقدیر از سازمان صنایع و معادن استان اردبیل، دریافت گواهینامه E۱ استاندارد اروپا از شرکت TUV آلمان، واحد صنعتی نمونه استان اردبیل و کسب واحد صادرکننده نمونه استانی سال ۹۰ برشمرد.

انواع محصولات و ظرفیت تولیدی شرکت آرتاویل شامل: تایرهای سواری بایاس، تایرهای سواری رادیال، تایر مینی بوسی و وانتی ، تایراتوبوسی و کامیونی، تایرهای کشاورزی و فلپ است.

همچنین عملکرد صادراتی شرکت و کل فروش صادراتی ۶ ماهه اول سال ۹۰ در جمع کل ۲۵۷۰۰ کیلوگرم به ارزش ۱۵۰۰۰ میلیون ریال می باشد. در همین راستا کل فروشی صادراتی شرکت در سال ۸۹ در جمع کل ۶۱۵۰۰۰ کیلوگرم به ارزش ۳۰۰۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت آرتاویل در پایان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را برای توسعه صادرات غیر نفتی کشور پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان بدور از قوانین دست و پاگیر، پرداخت تسیهلات بانکی به با نرخ بهره پایین و رفع مشکلات گمرکی در جهت تسریع کار صادرکنندگان ارائه داده است.

به گفته وی، در سال ۹۰ این شرکت استاندارد اروپا E۱ و نیز استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس GSO جهت صادرات تایر به اروپا و کشورهای منطقه را دریافت داشته و تا کنون محصولات خود را به کشورهای ترکیه،عراق، پاکستان، یمن، سوریه، اردن، عربستان سعودی،کشورهای آسیای میانه ، کشورهای آفریقایی ، کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان و افغانستان صادر کرده است و اخیراً نیز درحال نهایی نمودن قرارداد صادراتی به کشور ونزوئلا در آمریکای جنوبی می باشد.