یکی از بزرگترین دستاوردهای مسکن مهر هدایت ساخت و ساز مسکن به سمت و سوی صنعتی سازی است

صنعتی سازی باعث پیشرفت کشور می شود و در بسیاری از موارد باعث صرفه جویی شده و جلوی هدر رفتن سرمایه های ملی را خواهد گرفت

شرکت سابیر بین الملل دارای رتبه یک در رشته آب، راه و ترابری، تاسیسات و تجهیزات، ساختمان و ابنیه در سال ۱۳۷۶ با هدف صدور خدمات فنی ومهندسی در زمینه های سد و نیروگاه آبی، شبکه های آبیاری و زهکشی، احداث تونل ها و سازه های زیرزمینی، شبکه آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها، شبکه‌های انتقال و خط لوله گاز، نفت و آب، حفاری - تزریق - دیوارهای آب بند، جاده - بزرگراه - راه آهن - پل، ساخت بناهای عظیم، ساختمان های بنادر و اسکله‌های دریایی، احداث ایستگاه های مترو تأسیس شده است. ساخت چند واحد از پروژه مسکن مهر پرند را بر عهده دارید؟

عملیات اجرایی ساخت ۱۳۱۲ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند طی قرارداد تنظیم شده در سال ۱۳۸۹ با شرکت عمران شهر جدید پرند منعقد شد. این پروژه شامل ۳۰ بلوک ۱۰ و ۱۲ طبقه تجهیز شده به آسانسور، سیستم اعلام و اطفای حریق و برق اضطراری و ... است.

در اجرای این پروژه از تکنولوژی قالب های تونلی که از مقاومت، سرعت و کیفیت بالا برخوردار می باشد، استفاده شده است.

پروژه در چه مرحله ای است و چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

۸۰ درصد منابع مالی پروژه توسط بانک مسکن تأمین می‌شود که تا کنون مشکلی از بابت پرداختی های بانک وجود نداشته است. عملیات ساخت با سرعت خوبی پیش می رود و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پروژه انجام شده است و اگر ۲۰ درصد سهم آورده اعضا نیز تأمین شود سرعت کار بسیار بیشتر خواهد شد و در این صورت پیش بینی می شود تمام واحدها تا پایان دیماه ۹۰ آماده تحویل باشد.

یکی از مسائل به ظاهر ساده ولی بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود، درختکاری و ایجاد فضاهای سبز متنوع و زیاد است تا ساکنان شهر جدید پرند در اطرافشان فقط شاهد ساختمان نباشند و اگر این کار به پیمانکاران متخصص سپرده شود، می‌توان علاوه بر زیبایی محیط، آرامش روحی و روانی را برای ساکنین به ارمغان آورد.

آیا رویکرد شرکت در تمامی زمینه ها استفاده از روش های نوین و صنعتی است؟

شرکت سابیر بین الملل در تمامی پروژه های خود اعم از سدسازی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، راه سازی، مترو و ساختمان روشهای صنعتی را به کار گرفته است و از تکنولوژی‌های نوین استفاده می کند. صنعتی سازی باعث پیشرفت کشور می شود و در بسیاری از موارد باعث صرفه جویی شده و جلوی هدر رفتن سرمایه های ملی را خواهد گرفت.

در زمینه ساختمان از حدود ۴۰ سال قبل صنعتی سازی در ایران شروع شد ولی به دلایلی از جمله جنگ، مشکلات اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر تقریبا متوقف شد. در این بین اکثر کسانی که علم و تخصص لازم برای این کار را نداشتند، به علت رشد روز افزون قیمت مسکن، به ساخت‌وساز سنتی و بی کیفیت روی آوردند که از عمر مفید کمتر و هزینه بیشتر نسبت به روش های صنعتی و نیمه صنعتی برخوردار می باشند.

در رویکرد صنعتی سازی که از جمله بزرگترین دستاوردهای مسکن مهر می باشد ساخت و ساز به صورت سازمان‌دهی‌شده، صنعتی و کم هزینه در حال اجراست و شاهد مشکلات بافت های فرسوده و نا امن نخواهیم بود.

آیا شرکت سابیر بین الملل در خارج از کشور نیز فعالیت دارد؟

شرکت سابیر بین الملل اجرای تونل انزاب در کشور تاجیکستان با روش NATM، اجرای خط انتقال و تلمبه خانه پروژه آبرسانی به شهرهای نوکوس، اورکنج، بیرونی و ... در کشور ازبکستان، اجرای خطوط انتقال آب در کشور ازبکستان، تونل انتقال آب به دشت های جنوبی حلب با روش کاملا مکانیزه با TBM که با موفقیت و هفت ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی به اتمام رسیده است و پروژه های دیگری در کشورهای گینه استوایی و ارمنستان را نیز به انجام رسانیده است.

مزایای استفاده از دستگاه TBM چیست؟

ماشین حفار تونل (TBM) به صورت کاملا مکانیزه عملیات حفاری، انتقال خاک و نصب لاینینگ را انجام می دهد و با در نظر داشتن سرعت قابل توجه نسبت به روشهای دستی و همچنین عدم لزوم ایجاد دسترسی های متعدد و کاهش قابل توجه مشکلات ترافیکی، آلودگی ها و خطر ریزش دارای مزایای بسیاری است. لازم به ذکر است در پروژه خط ۳ مترو با نصب قطعات بتنی اینورت و نوار نقاله ضمن ایجاد شرایط تردد مناسب انتقال خاک نیز از ماشین حفار تا مبدأ بارگیری به خارج شهر کاملا مکانیزه انجام می گردد.

حفاری تونل با روش مکانیزه نسبت به روش های متداول (اتریشی) از سرعتی معادل ۱۵ برابر برخوردار می باشد.

عملکرد شرکت عمران شهر جدید پرند را چگونه ارزیابی می کنید؟

شرکت عمران شهر جدید پرند با بکارگیری روش های اجرای متنوع ساختمان سازی در وسعت قابل توجه، نمایشگر مجموعه مدیریتی موفق و با برنامه در صنعت ساختمان می باشد که امید است با بهره گیری از تجارب این شرکت در مدیریت کلان پروژه‌های مشابه شاهد رشد صنعت ساختمان سازی در کشور باشیم.