بانک تجارت پشتوانه اقتصاد کرمان
اتوبانک تجارت استان کرمان بزرگترین اتوبانک ایران و منحصر به فرد در جنوب کشور
اشاره- بانک تجارت از بدو تاسیس با استفاده از دو مزیت نسبی " نیروی انسانی متخصص" و "روشهای پیشرفته بانکی" که حاصل تجربیات بانکهای تشکیل دهنده بود، امکان انتخاب و استفاده از بهترین سیستمها و شیوه ها را داشته است.

بکارگیری و استفاده از برخی سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری که بعضا تاکنون نیز ادامه دارد( مانند SGB)،دارا بودن ارتباطات بین المللی قوی به واسطه داشتن شبکه وسیع کارگزاری و زیرساختهای غنی در زمینه بانکداری بین‌الملل(اولین بانک کشور در زمینه بکارگیری (SWIFT) برتری این بانک را طی سالیان متوالی از لحاظ حجم عملیات بانکی داخلی و بین المللی حفظ نموده است. در حال حاضر بانک تجارت بابیش از 26 سال فعالیت بانکی و با دارا بودن شبکه وسیع وپیشرفته شعب در داخل و خارج کشور و ارتباط با صدها کارگزار خارجی، در زمره یکی از موسسات مالی بزرگ کشور بوده و مورد اعتماد بانکهای معتبر بین المللی می باشد. بانک تجارت در استان کرمان نیز از جایگاه مطلوبی در زمینه تاثیرگذاری در اقتصاد کرمان و خدمات دهی مناسب به مردم در سراسر استان برخوردار است. اقبال عمومی به بانک تجارت در استان کرمان از یکسو حاصل تلاش نیروی انسانی کاردان و مردم‌دار این بانک و از سوی دیگر بازخورد حضور مدیری توانا و متخصص در جایگاه مدیریت امور شعب بانک تجارت در استان کرمان است. بی تردید فعالیت جناب آقای علیرضا عاطفی فر به عنوان مدیر شعب بانک تجارت در استان کرمان، برای بانک تجارت و نیز برای شبکه بانکی استان، فرصت مغتنمی برای بهره گیری از حضور مدیری توانا در این عرصه است. لازم به ذکر است عاطفی فرهمزمان به عنوان دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان کرمان نیز فعالیت می کند.
آنچه در ادامه می آید گزارشی است از نقش موثر بانک تجارت در عرصه فعالیتهای بانکی و بانکداری استان کرمان و فراتر از آن در اقتصاد استان.
صورت وضعیت بانک تجارت کرمان در پایان خرداد ماه 90
بانک تجارت استان کرمان:
با داشتن 73 واحد بانکی(شعبه و باجه ) و واحد ارزی مستقل و 8 شعبه 24 ساعته
با داشتن ۶۵ دستگاه خودپرداز
با داشتن 5500 دستگاه Pos فروشگاهی
و با سرپرستی مستقل شمال و جنوب استان با مرکزیت مدیریت استان به خدمتگذاری مردم فهیم استان مشغول می‌باشد .در سال گذشته بانک تجارت با پرداخت تعداد ۱۱،۷۷۳ فقره تسهیلات و مبلغ ۶،۶۳۱ میلیارد ریال خدمات شایانی را به مردم و در جهت گردش چرخ اقتصادی استان انجام داده است . همچنین این تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی ، ساختمانی و پیمانکاری، بازرگانی و خدمات ، صادرات ، صنعت و معدن ، مسکن و کشاورزی پرداخت شده است .
همچنین بانک تجارت با پرداخت تعداد 9،013 فقره تهسلات تکلیفی به مبلغ 1،968 میلیارد ریال به سازمانهای بنیاد شهید ، کمیته امداد ، بهزیستی ، مسکن روستایی ، خودروهای فرسوده ، جهاد کشاورزی ، مسکن مهر ، اشتغالزایی از محل جزء 6، زودبازده 89 و وام قرض الحسنه و با پرداخت نامه های ریاست جمهوری کمک های بسیار چشمگیری به بخش های ذیربط نموده است .
بانک تجارت استان همچنین با مشارکت در طرح های راه و ساختمان ،فولاد، تعاونی‌های مسکن استیجاری ، گردشگری، صنایع ذوب آهن جهان فولاد.
و طرح های ارزی خودروسازی ، صنعتی و معدنی ،فولاد و... توانسته همگام با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهاد اقتصادی گام های مهمی را در این خصوص بردارد.در همین زمینه طرح های مهم دیگری نیز در دست اجرا است .
وضعیت تعداد شعب و پرسنل
تعداد شعب بانک تجارت ایتان کرمان 57 شعبه و16 باجه و کل پرسنل 446 نفر می باشد که از این تعداد 371 پرسنل مرد و 75 پرسنل زن می باشند . تعداد پرسنل دیپلم و زیر دیپلم 312 نفر و پرسنل بالای دیپلم 134 نفر می باشد .
وضعیت بانک تجارت ازلحاظ تجهیزات بانکداری الکترونیکی در پایان خرداد ۹۰
بانک تجارت استان داری 65 دستگاه ATM
تعداد ۵۵۰۰ دستگاه POS فروشگاهی
تعداد 73 دستگاه POS در داخل شعب
تعداد کارتهای خرید بانک تجارت
515/ 147 فقره
تعداد کارت های هدیه صادر شده
482/ 120 فقره