«‌TEXTAR» به بازار آمد
مراسم افتتاحیه گروه تولیدی -صنعتی پارسیان ترمز هفته گذشته با حضور دکتر مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن و مهندس خدامراد احمدی، معاون وزیر و مدیرعامل صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران به همراه نوروزی و طاهرپور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و مدیران شرکتهای خودروسازی داخلی برگزار شد.

بابک جعفری مدیر کارخانه به نیابت از علیرضا بختیاری، مدیرعامل گروه تولیدی صنعتی پارسیان ترمز در ابتدای این مراسم با اشاره به سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی در این طرح تاکید کرد: هدف گذاری این شرکت جلوگیری از واردات انواع لنت ترمز از خارج و راهیابی به بازارهای جهانی است.
گروه تولیدی صنعتی پارسیان ترمز که محصولات خود را با نام تجاری و تحت برند Textar روانه بازار می کند، در زمینی به مساحت 20 هکتار و فضای سرپوشیده ای در حدود 6 هزار مترمربع برای تولید و بیش از 4 هزار مترمربع برای مصارف اداری و انبار با اشتغالزایی حدود 250 نفر در شهرک صنعتی پرند پیشرفته ترین مجموعه های تولید انواع لنت ترمز بدون آزبست در کشور را در خود جای داده است.
در طراحی فضای تولید و تامین ماشین آلات از جدیدترین دستاوردهای صنعتی استفاده شده است. ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی منطبق با استانداردهای روز دنیا طراحی و از معتبرترین سازندگان آلمانی تامین گردیده و تحت نظارت آن ها نصب و راه‌اندازی شده است.
تلفیق خط تولید مدرن با مواد اولیه مرغوب که تماما از آلمان وارد می شود علاوه بر امکان تولید انواع لنت ترمز خودرو ( بدون آزبست ) با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی، عدم واردات لنت به خصوص لنت خودروهای سواری را به دنبال داشته و این گروه امید دارد خیلی زود به بازارهای جهانی راه پیدا کند.
جعفری با اشاره به پیشینه فعالیت ۵۰ ساله فرامرز بختیاری بنیانگذار شرکت در حوزه کارآفرینی و تجارت از شکل گیری ایده ایجاد این واحد در آغاز دهه ۱۳۸۰ با هدف تامین بخشی از نیاز کشور به انواع لنت ترمز خبر می دهد. هدف گذاری او تولید انواع لنت ترمز دیسکی و کفشکی بود که برای تحقق این هدف توافقنامه همکاری با شرکت TMD Friction آلمان در بالاترین سطح ممکن منعقد گردید.
پارسیان ترمز افتخار دارد در مدت کوتاه بهره برداری آزمایشی از اواخر سال 88 توانست علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز شرکت ایران خودرو در خطوط تولید 405، پارس و سمند برای ورود به بازار قطعات یدکی و پس از آن بازارهای جهانی برنامه ریزی کند.
نگاه مدیریتی خاص پارسیان ترمز و توجه به آموزش و نیز استفاده از تیم دانشگاهی در بدنه مهندسی موجب شده همه کارکنان شرکت خود را شریک فعالیت های شرکت تلقی کرده و مشارکتی عملی در توسعه شرکت داشته باشند.
این همکاری در کنار برخورداری از فناوری روز دنیا و ماشین آلاتی پیشرفته موجب شده لنت های تولید این شرکت حائر کیفیتی منحصر به فرد باشند.
آنچنان که جعفری به عنوان قائم مقام مدیرعامل این شرکت خانوادگی می گوید پارسیان ترمز پس از راهیابی به جرگه تامین کنندگان قطعه برای خودروسازهای داخلی عزم خود را برای افزایش سهمش از بازار داخلی، راهیابی به بازار قطعات یدکی و پس از آن ورود به زنجیره جهانی تامین قطعه جزم کرده است.
ظرفیت تولید پارسیان ترمز در فاز اول 3 میلیون دست انواع لنت است که تحت برند Textar عرضه می شود که از این تعداد یک میلیون دست در اختیار ایران خودرو قرار می گیرد. یکی از وجوه تمایز پارسیان ترمز این واقعیت است که فرامرز بختیاری بنیانگذار این شرکت از بخش بازرگانی به سمت تولید متمایل شده است.این موضوعی بود که غضنفری هم در سخنان خود گریزی به آن زد و ابراز امیدواری کرد این روند به مدلی برای سایر دست اندرکاران تجارت تبدیل شود. غضنفری در سخنان خود تصریح کرد در بدو انتصاب به عنوان سرپرست وزارت صنایع و معادن با صدور ابلاغیه ای واردات کالاهای با کیفیت پایین به کشور را محدود کرده و به دنبال جلوگیری کامل از ورود محصولات خارجی فاقد کیفیت مناسب و نیز تقلبی به کشور است.
گروه تولیدی صنعتی پارسیان ترمز، همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه فاز اول خود اجرای فاز دوم را که در آن تولید دیسک کلاچ، دیسک ترمز و کمک فنر پیش بینی شده است کلید زد.
فرامرز بختیاری سرمایه گذار این طرح عظیم روز سه‌شنبه 14/04/90 در ششمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران به عنوان کارآفرین برتر از دست مسئولان ارشد وزارت کار و امور اجتماعی و استاندار تهران لوح تقدیر کارآفرینی دریافت کرد.
گفتنی است در سال‌های پس از انقلاب، لنت ترمز پارس اولین شرکتی بود که اقدام به تولید لنت ترمز آزبست در کشور نمود. کارخانه های این شرکت در کاشان و کرج واقع شده است.