عملیات اجرایی پروژه مونوریل کرمانشاه آغاز می‌شود

سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه مونوریل این شهر در مرداد ماه سال‌جاری خبر داد. سعید سلیم ساسانی افزود: طرح قطار شهری کرمانشاه در اسفند ماه سال گذشته با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مبادله شد و از همان زمان مراحل برگزاری مناقصه این پروژه به روش طرح، خرید و ساخت کلید خورد.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار تعداد ۲۲ شرکت در این مناقصه شرکت کردند، گفت: از این میان پنج شرکت برگزیده شدند و در نهایت شرکت ' تام ایران خودرو ' بعنوان برنده مناقصه انتخاب شد.

ساسانی ادامه داد: هم اکنون نیز مراحل عقد قرارداد پروژه قطار شهری کرمانشاه با شرکت برگزیده در حال پیگیری است و عملیات اجرایی و سنگ بندی آن در مرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود برای انجام کامل این پروژه و بهره برداری از آن ۴۲ ماه (سه سال و نیم ) زمان نیاز باشد، افزود: برای کل پروژه اعم از تملک، احداث، ناوگان و... چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرار است ۵۰ درصد آن از منابع ملی و نیم دیگر نیز از طریق شهرداری کرمانشاه تامین گردد.

ساسانی در ادامه طول قطار شهری کرمانشاه را حدود ۱۳ کیلومتر از میدان فردوسی تا میدان معلم ( سه راه مسکن ) این شهر عنوان کرد و گفت: براساس چشم‌انداز طرح که سال ۱۴۱۰ می‌باشد، این مونوریل طبق مطالعات باید ظرفیت جابجایی ۱۶ هزار و ۱۰۰ مسافر را در هر ساعت و در هر جهت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با تحقق این مهم حدود هشت تا ۱۰ درصد کل سفرهای درون شهری کرمانشاه توسط این ناوگان انجام می‌شود، افزود: علاوه بر نظم دهی حمل و نقل، روان سازی ترافیک، اعتلای سفرهای درون شهری و ارتقاء سطح دانش مهندسی این شهر از دیگر فواید مجهز شدن کرمانشاه به ناوگان قطار شهری است.

ساسانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به‌موقع اعتبارات، این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد.