در جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای تولیدی نمونه که با حضور دکتر احمدی معاون اشتغال و توسعه منابع انسانی وزارت کار و امور اجتماعی و هیات همراه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، از حاج جواد مدلل مدیرعامل گروه صنعتی مدلل جهت انتخاب مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت به عنوان واحد تولیدی نمونه با اهدا جوایزی تجلیل شد.

در این مراسم همچنین مهندس هاشمی استاندار کرمانشاه، واحدی معاون برنامه ریزی استانداری، براندیشه مدیرکل کار و امور اجتماعی، علی بیگی رییس شورای اسلامی کار در استان و نایب رییس شورای اسلامی کار در کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، جمعی از مدیران صنعتی و تولیدی و کارآفرینان استان حضور داشتند.
دکتر احمدی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کار و امور اجتماعی گفت: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، کارگران و کارفرمایان در خط مقدم مجاهدت قرار دارند. وی افزود: حرکت ما در این سال باید مجاهد گونه باشد نه عادی و این نامگذای متاثر از دید بسیار ژرف و عمیق ایشان است.


وی اعلام کرد: در جهاد، قطعا ناملایمات و ناخرسندی هایی وجود دارد که باید از آنها عبور کنیم. وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری این جهاد را تکلیف یک قشر، گروه یا جنس و سن خاصی ندانستند بلکه جهاد را یک واجب عینی دانستند که بر همه افراد جامعه واجب است.
دکتر احمدی تصریح کرد: امروز باید همه رفتارهای گذشته خود را تغییر دهیم تا مجاهدان اصلی در عرصه تولید و خدمت کمبودی نداشته باشند. وی افزود: بنابراین باید سهم خود را پذیرفته و دانش و نگرش خود را تغییر دهیم و باید با نگاه بسیار عمیقی به مقوله جهاد اقتصادی در زیبایی ها و شکوفایی جامعه و تحقق افق 1404 کشور سهیم باشیم.
وی عنوان کرد: همه دستگاه ها باید مجاهدت را در نوع رفتار خود اصلاح کنند و جبهه جهاد اقتصادی را به سمتی ببریم که در کوتاه ترین زمان ممکن فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.


استاندار کرمانشاه در این مراسم عنوان کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری هر سال خط مشی کلی نظام را ترسیم می‌نمایند و چشم انداز ۲۰ ساله کشور، برنامه پنج ساله توسعه و بودجه سنواتی زیرمجموعه آن قرار می گیرد، بنابراین قرار گرفتن این موارد در راستای یکدیگر خط مشی کلی نظام را ترسیم می کند.
مهندس هاشمی گفت: برای رسیدن به این مهم باید از شعار بپرهیزیم و آن را در عمل ثابت کنیم.
وی تصریح کرد: برای محقق شدن این اصل، کسانی که حلقه اول را تشکیل می دهند و جامعه را به پویایی وادار می کنند، کارگران هستند.
وی در ادامه با اشاره به نقش مثبت کار در جامعه گفت: کار یک ارزش و فضیلت است و اساس یک جامعه می‌باشد و اگر در جامعه ای کار صورت نگیرد استقلال و خودکفایی در آن تحقق نخواهد یافت. استاندار کرمانشاه تاکید کرد: هر جامعه ای که به کار و کارگر اهمیت بدهد و فرهنگ کار در آن رواج داشته باشد موفق است.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما باید با هم مانوس باشند و حقوق یکدیگر را رعایت کنند و تنها در این صورت است که جامعه رشد و توسعه می یابد.
مهندس براندیشه مدیر کل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه نیز با تبریک هفته کارگر گفت: به پیروی از پیامبر اکرم (ص) بر دست همه تلاشگران عرصه کار و تولید بوسه می زنم و به این بوسه افتخار می کنم.
مهندس براندیشه افزود: ما جامعه کارگری و کارفرمایی بنا به دستورات مقام معظم رهبری، در سال جهاد اقتصادی تجدید بیعت می کنیم و آماده‌ایم که در همه عرصه ها حضوری فعال داشته باشیم.
وی در ادامه ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولید کنندگان، کار آفرینان و پژوهشگران و ارتقای منزلت و جایگاه کار و تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلان بخش کار و تولید و فراهم آوردن زمینه گسترش فرهنگ کار آفرینی، خلاقیت و نوآوری و فعالیت سازنده را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره امتنان در استان عنوان کرد.
اولیا علی بیگی رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان نیز ضمن تبریک هفته کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کارگر از منظر اسلام گفت: اساس توسعه هر کشور مرهون تلاش کارگران است.


وی افزود: در استان کرمانشاه با تدبیر و مدیریت مدیر کل کار و امور اجتماعی استان تضاد بین کارگر و کارفرما از بین رفته و این دو قشر در کنار هم هستند.
وی به بررسی وضعیت تشکل های استان اشاره و تصریح کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی استان در کنار هم و با همبستگی و همدلی در راه توسعه اقتصادی استان گام بر می دارند.
نگرش جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای تولیدی نمونه در مجموع نقش کانون کارفرمایان در کارآفرینی و هدایت صاحبان سرمایه در آن است که به یاری خداوند در کنار سایر دست اندرکاران کار، کارگر و کارفرما، آنگونه که معاون وزیر کار و امور اجتماعی در سخنرانی خود عنوان کرد در این زمینه استان کرمانشاه پیشرو و پیشگام محسوب شود.

حاج جواد مدلل:
روابط کار، مسایل ایمنی، آسایش و حفظ امنیت کاری را در توسعه صنعت
پیش می بریم
حاج جواد مدلل مدیر عامل گروه صنعتی مدلل به عنوان رییس و نماینده کانون کارفرمایان در جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه های کار، واحدهای تولید نمونه، کارگران بسیجی نمونه و شوراهای اسلامی کار، ضمن خیرمقدم به معاونت اشتغال و توسعه منابع انسانی وزارت کار و امور اجتماعی، استاندار کرمانشاه، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران کارخانجات صنعتی، رؤسای صنایع و معادن، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و مسوولان اجرایی استان، گفت: به عنوان نماینده کانون کارآفرینان از سوی یک هزار و ۵۰ نفر پرسنل و کارگر با افتخار حضور گرمتان را خوشامد می گویم.


وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این نامگذاری می‌طلبد که تلاش خود را دوچندان کرده و در جهت رسیدن به اهداف اقتصادی و رشد و توسعه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
وی تاکید کرد: در سالی که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، سال جهاد اقتصادی عنوان گرفته، می‌بایست نخست بر مشکلات کاری فائق آییم تا بتوانیم به رغم تحریم ها، به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهیم و رشد اقتصادی نیز داشته باشیم. وی به نقل از دکتر احمدی نژاد ریاست جمهور افزود: خود ما این راه ها را پیدا کرده‌ایم که دور بزنیم تا واحدهای تولیدی ما نخوابند.
وی در ادامه تصریح کرد: همه باید همت گماریم تا در سال جهاد اقتصادی پرتوان بدرخشیم.
مدیرعامل گروه صنعتی مدلل خواستار کمک های بیشتر و سرمایه در گردش بهتر جهت واحدهای تولیدی شد و از مقامات مسوول تقاضای مساعدت و توجه ویژه به مسایل و مشکلات این واحدها کرد تا از احتمال به تعطیلی کشانده شدن آنها جلوگیری شود.
نماینده کانون کارآفرینان اظهار داشت: از وظایف ما، حفظ روابط کار، مسایل ایمنی، آسایش و رعایت امنیت محیط کار است به گونه ای که شایسته و درخور سال جهاد اقتصادی باشد.
وی افزود: مدت 31 سال است نه به عنوان کارفرما، بلکه به عنوان کارگر با مسایل و مشکلات کارگری از گذشته تا کنون آشنا هستم و تشکل های زیادی تشکیل شده که پیگیر ایجاد روابط خوب بین کارگر و کارفرما و حفظ فرآیند کار هستند، وی با تقدیر از تلاش های مهندس براندیشه مدیر کل کار و امور اجتماعی اعلام کرد: از هنگامی که مهندس براندیشه برنامه‌های کاری خود را متوجه روابط مستحکم بین کارگر و کارفرما کرده، تحولی اساسی در این جهت ایجاد شده است.
حاج جواد مدلل ضمن تجلیل از زحمات علی بیگی، رییس شورای اسلامی کار استان و نایب رییس کانون و شورای اسلامی کار کشور که در عین حال توجه ویژه و پیگیری مستمری را در ایجاد تفاهم و تعامل بین کارگر و کارفرما دارد، گفت: کارآفرین با وجود مشکلات زیاد کاری و با استقراض از بانک ها، تمام سرمایه و نیروی خود را صرف خرید و راه اندازی ماشین آلات، زمین و سنگ و آهن می کند. وی افزود: زمانی که چرخش صنعت آن کارآفرین آغاز می شود در اصل واحد تولیدی در اختیار کارگران قرار می گیرد. وی خاطرنشان کرد: کارگر وقتی که احساس جدایی از کارفرما نداشته باشد، عاشقانه تلاش می کند و این تفاهم و همدلی بین کارفرما و کارگران است که موجب شکوفایی اقتصاد می شود.
رییس کانون کارفرمایان از مسوولان حاضر در جشنواره خواست در حفظ روابط کار اهتمام ورزند. وی تاکید کرد: باید بدانیم ما مسوول هستیم برای کارگران خود وسایل ایمنی، آسایش و امنیت کاری را به وجود آوریم.
وی در ادامه افزود: کارفرمایان اگر مشکلاتی دارند در انجمن ها مطرح کنند، به خصوص مسایل بانکی که امروزه همه درگیر آن هستیم. وی همچنین با اشاره به وجود تحریم ها که بر مشکلات مراجعه کارفرمایان به بانک ها افزوده است، گفت: ما باید راه‌های بهتری را پیدا کنیم تا واحدهای تولیدی به تعطیلی کشانده نشوند.
حاج جواد مدلل در خاتمه از توجه ویژه استاندار کرمانشاه، مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی و همه کسانی که در برگزاری جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار، واحدهای تولیدی و شورای اسلامی کار نمونه، تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.
گروه صنعتی مدلل طی سالیان متمادی همواره به عنوان الگو و نمونه در همه گردهمایی ها، جشنواره ها و سمینارهای مرتبط با صنعت و کارآفرینی مطرح بوده است.
حاج جواد مدلل مدیرعامل گروه صنعتی مدلل که به عنوان پدر صنعت استان کرمانشاه شناخته شده است با بکارگیری آخرین نوآوری و تکنولوژی پیشرفته جهان، بهترین و مرغوبترین انواع سیمان را در کارخانه سیمان سامان غرب با تولید روزانه هفت هزار تن کلینکر در دو خط تولیدی سه هزار و پانصد تنی و ده هزار تنی و در مکانی به مساحت 82 هکتار که دسترسی خوبی به بازار صادرات دارد، وارد خط تولید و عرضه کرده است.
برخی از عناوین و تقدیرنامه هایی که تا کنون به این گروه صنعتی اعطا شده است بدین شرح می باشد:
دریافت تندیس لیاقت و درایت، لوح سپاس و تندیس گرامیداشت روز جهانی استاندارد به مجموعه کشت و صنعت ماهیدشت (نازگل) با رعایت استانداردهای مطرح در سطح ملی و جهانی، عنوان صنعت نمونه در سه سال پی در پی (سال های 82 ،83 و 84)، دریافت نشان عالی استاندارد و عنوان کارآفرین نمونه در سال 85، دریافت نشان گواهینانه صنعت سبز در سال 86، نشان برگزیده صنعت سبز در سال 87، لوح سپاس و تقدیرنامه طرح نمونه صنعتی، کارآفرین خلاق و با تدبیر در سال 88، اعطای سمت عضویت افتخاری خانه صنعت و معدن و انتخاب به عنوان رییس کانون کارآفرینان و امسال نیز به عنوان تلاشگر واحد نمونه در جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای تولیدی نمونه تجلیل به عمل آمد.