رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران گفت: اکنون سیستم مدیریت ما دیداری شده. اگریک سیستم عقلانی به وجود آورده و از گفتاری و دیداری خارج شویم و به صورت سیستماتیک هر کس در جایگاه مناسب خود قرار گیرد در این صورت است که مزیت ها و توانمندی ها مشخص می شود و به درستی مورد سنجش قرار می گیرد. مهندس محمد احمدی مزایا و معایب کار در بخش خصوصی را مشترک توصیف کرد و گفت: یک شرکت خصوصی با توجه به اینکه از جایی تامین بودجه نمی شود و درآمدی هم ندارد کاری می کند که قابل عرضه باشد. بالندگی بخش خصوصی هم به همین دلیل است. مجبور است کاری کند که کسب درآمد داشته باشد و استمرارش را تضمین کند.

وی روند فعالیت بخش خصوصی را وابسته به سیاست‌های دولت دانست و گفت: زمانی نحوه توزیع و تعریف کار بر توان فنی و اجرایی مهندسان بود و درگیر مسائل جانبی نبود اما اکنون درگیر مسائل جانبی نظیر بخشنامه ها و موانع دولتی ، مشکلات کارفرما مثل عدم تامین اعتبار، روند غیر قابل پیش بینی تغییر قیمت ها و .... هستیم که این مشکلات وقت ما را می گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران در پاسخ به این سوال که چرا در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شده وضع به این منوال است، گفت:در طول تاریخ با شعارهایی برخورد می کنیم که بنا به ضرورت پیش آمده و مطرح شده است و برای اینکه مردم را متوجه این مسائل کنند این شعارها مطرح شده است. اکنون هم چون این اصول فراموش شده بود مقام معظم رهبری این شعار راانتخاب کردند که به دولتمردان ما هشدار دهند که کارو توسعه در مملکت باید با سرمایه و دستان خود ما صورت بگیرد که متاسفانه این اتفاق حداقل در حرفه ما عملی نشده است و سرمایه ایرانی حمایت نمی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران استقبال مسئولان و بخش خصوصی را از دو کنفرانس قبل خوب ارزیابی کرد اما سیستم مدیریت دیداری را ضعف این بخش دانست و ابراز امیدواری کرددر این زمینه تغییر دیدگاه به وجود آید.