سومین سمینار معرفی محصولات مراکز داده و مخابرات ریتال آلمان به همت شرکت پایکاربنیان سوم و چهارم خردادماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای تهران برگزار شد.

مصطفی محمودی،بنیانگذار و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پایکاربنیان که از پیشکسوتان صنعت و تجارت کشور و فعال در عرصه بین المللی است و به واسطه اخذ نمایندگی و همکاری با شرکت های معتبر با تکنولوژی‌های مدرن، به ویژه معرفی فناوری‌های نوین ساخت‌وساز در کشور افتخارات زیادی را در کارنامه فعالیت های تولیدی خود دارد، این بار در معرفی فناوری‌های نوین مخابرات وارد عرصه اقتصاد کشور شده است.
شرکت ریتال آلمان تولید کننده سیستم‌های رک، خنک کن بین رکی، سیستم توزیع برق و انواع UPS تک فاز و سه فاز در دنیا است و از برندهای صاحب‌نام در این بخش شناخته می‌شود.


این شرکت سیستم جامع Rimatrix را اخیرا عرضه کرده که راهکاری فراگیر برای زیرساخت‌های فیزیکی داده و مخابرات است و قرار است در سمینارهای آتی به شرکت‌کنندگان عرضه شود.
پایکاربنیان که در واقع هلدینگی متشکل از چند شرکت صنعتی و تجاری است در سال‌های اخیر پیشتاز انبوه‌سازی صنعتی در کشور بوده و با اقتباس از کشورهای پیشرفته کارهای زیادی در این بخش انجام داده است.


این شرکت با آغاز طرح مسکن مهر در استان تهران عهده‌‌دار ساخت ۸هزار واحد مسکونی با فناوری‌های نوین با اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر شد. البته در حال حاضر به دلیل پاره ای کم لطفی ها تلاشهای این مجموعه برای اخذ تسهیلات مورد نیاز طرح های در دست اقدام و توسعه شرکت پایکار بنیان پانل در شهرک صنعتی پرند بی نتیجه مانده و هم اکنون این واحد عظیم با فناوری نوین به حالت غیر فعال درآمده است.
محمودی به ‌یمن خدماتی که در صنعت ساختمان ارائه داده تاکنون دوبار به عنوان کارآفرین نمونه در سطح استان تهران و ملی معرفی شده و جایزه‌های داخلی و بین‌المللی متعددی را به خود اختصاص داده است که معروف ترین آنها کسب جایزه بین المللی معماری 1386 بارسلونا است.
محمودی که در تجارت هم یدی طولانی دارد با تاکید بر پیشتازی ریتال در صنایع مخابراتی و فناوری‌اطلاعات ابراز امیدواری می‌کند گسترش حضور این شرکت در ایران راه را بر توسعه این صنایع و سایر صنایع با تکنولوژی پیشرفته در کشور هموار کند.