شرکت شیمبار بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی را اجرا می‌کند

شرکت شیمبار در سال ۱۳۶۱ با هدف مشارکت در توسعه، تجهیزات و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.

از آن زمان تاکنون این شرکت ضمن توانایی انجام پروژه‌های متعدد و تحویل به موقع آنها و توسعه دامنه فعالیت خود، موجبات رضایت دست‌اندرکاران و کارفرمایان پروژه‌ها را نیز فراهم آورده است. نیروی انسانی شرکت بالغ بر ۲۰۰نفر نیروی متخصص در زمینه‌های تحقیق، توسعه، فرآیند، طراحی-مهندسی، طراحی- ساخت، نصب و راه‌اندازی، بازرگانی و کنترل مدیریت پروژه و بیش از ۵۰۰نفر کارگران و استادکاران ماهر و نیمه‌ماهر است.

شرکت شیمبار با اتکا به پشتوانه علمی و تجربیات فنی کادر مهندسی و تکنسین‌های خود توانسته است در طول ۲۴ سال فعالیت مستمر به عنوان یک شرکت خوشنام خود را مطرح نماید.استفاده صحیح از توانایی‌های شرکت و تهور در قبول مسوولیت‌هایی سنگین از سویی و رعایت استاندارد‌ها و مقررات اجرایی در انجام تعهدات از سوی دیگر سبب شده است تا شرکت شیمبار در جامعه فنی- اجرایی ایران از موقعیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

فعالیت شرکت در خطوط کلی و عمده خود عبارت از طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات و تاسیسات صنعتی جهت صنایع زیر است:

- تصفیه‌خانه‌ها و تلمبه‌خانه‌های آب و فاضلاب

- صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

- صنایع مربوط به معادن و فلزات

از بدو تاسیس صلاحیت شرکت برای فعالیت در زمینه‌های یاد شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (سازمان برنامه و بودجه) مورد تایید قرار گرفت و اکنون نیز با تغییر آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران دارای گواهینامه جدید در رشته‌های «آب»، «تاسیسات و تجهیزات» و «صنعت» است.

همچنین شرکت شیمبار به عنوان صادرکننده نمونه خدمات فنی و مهندسی در سال ۱۳۸۲ شناخته شده و مفتخر به دریافت نشان تقدیر از ریاست جمهوری شده است.

همچنین این شرکت به دلایل مشروح زیر موفق به دریافت مدال طلا از بنیاد بهبود فعالیت‌های تجاری (FEBP) واقع در ژنوسوئیس گردیده است.سرمایه و دارایی شرکت نشان‌دهنده پیشرفت و افزایش گردش مالی و نشان گسترش مستمر فعالیت شرکت است و در این رابطه شرکت بخش قابل‌ملاحظه‌ای از منابع خود را به توسعه بازارهای برون‌مرزی نیز اختصاص داده است.

شرکت توسط دفاتر اصلی خود در تهران، تاشکند (ازبکستان)، حلب ‌(سوریه) اداره می‌شود و هر یک از این دفاتر با نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده و تحت مدیریت محلی مستقل و با تجربه و با پشتیبانی مدیریت بالاتر اداره می‌شوند.

تصفیه‌خانه آب ارومیه، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قم، تصفیه‌خانه آب شهر مراغه، تلمبه‌خانه‌های دشت اوان و تلمبه‌خانه شمال شرق اهواز (ویس)، خطوط لوله گاز دزفول و اهواز، تصفیه‌خانه آب الیگودرز، واحد بلوم مجتمع فولاد اهواز، آجر نسوز غنی‌آباد، تکمیل خط تولید لوله‌سازی گروه ملی فولاد اهواز، از جمله کارهای انجام‌شده این شرکت در داخل کشور است.

تامین و تصفیه آب شهرهای ترتکول، بیرونی و نوکاس و همچنین تامین و تصفیه آب بخش‌هایی از ولایت خوارزم از جمله کارهای انجام‌شده شرکت در خارج از کشور است.

شرکت شیمبار در حال حاضر تصفیه‌خانه آب ایلام، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک، تلمبه‌خانه‌های فاضلاب بندرعباس را در داخل کشور و تلمبه‌خانه و پست‌های برق الباب - تادف در کشور سوریه را در دست اجرا دارد.