مصرف کننده ایرانی لایق بهترین محصولات جهان است
شرکت میهن در سال 1354‌ در اسلامشهر واقع در 20‌کیلومتری تهران آغاز به کار کرد. از ابتدا اصلی‌ترین هدف شرکت به‌کارگیری بهترین مواد اولیه با استفاده از بالاترین تکنولوژی روز بوده است.

از این رو در سال ۷۳‌ با گسترش امکانات تولیدی برای اولین بار در ایران تولید بستنی‌های برشی منطبق با استاندارد جهانی در این واحد راه‌اندازی شد. این تحول عظیم در تولید بستنی، میهن را به عنوان پیشرو در صنعت نوین بستنی در ایران مطرح کرد.
در سال 76‌ نیز واحد لبنیات با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ روز جهان با هدف تولید فرآورده‌های لبنی با کیفیت ممتاز راه‌اندازی شد.
مجتمع فرآورده‌های لبنی میهن هم اکنون تولید‌کننده بیش از ۷۰‌ محصول است.
همواره میهن همان گونه که از نامش پیدا است با این هدف که: مصرف‌کننده‌ ایرانی لایق بهترین محصولات جهان است سعی در تولید بهترین محصولات لبنی در ایران و برای ایرانی کرده است. همواره هدف توزیع در داخل کشور برای هم میهنان بوده و صادرات در درجه بعدی قرار داشته است. لازم به ذکر است که محصولات صادراتی میهن با محصولاتی که در داخل کشور توزیع می‌شود از لحاظ کیفیت هیچ فرقی نمی‌کند.
در سال ۸۴ واحد پخش شرکت با بهترین امکانات موجود آغاز به کار کرد و شهرهای تهران، اصفهان و قم را زیر پوشش قرار داد.
کلیه ماشین آلات میهن تا به امروز از کمپانی تتراپک اروپا خریداری و استفاده شده است.
اصلی‌ترین ماده مورد نیاز میهن (شیر) با تایید واحد کنترل کیفیت شرکت از دامدارای‌های معتبر و با کیفیت از بازار داخلی و مواد اولیه‌ای که تولید خارج از کشور هستند با تایید واحد کنترل کیفیت شرکت از خارج از کشور تامین می‌شود.
تهیه محصولات با کیفیت تنها با استفاده‌ از مواد اولیه مرغوب و فرآوری تخصصی و علمی امکان‌پذیر است.
لذا واحد کنترل کیفیت شرکت میهن، مواد اولیه را از مواد صد‌درصد‌ طبیعی و درجه‌یک انتخاب می‌کند.
به عنوان مثال استابیلایزر مورد استفاده در کارخانه میهن فقط در شرکت یونی‌لیور انگلستان و میهن استفاده می‌شود‌ و صد‌درصد طبیعی بوده و قیمتی معادل 8‌برابر قیمت استابیلایزرهای موجود در بازار دارد یا کره کاکائو و پودر کاکائو مورد استفاده شرکت از کارخانه‌های معتبر تولید کاکائو و کره کاکائو از کشورهای هلند، آلمان و سوئیس تامین می‌شود که در نوع خود از بهترین و گران‌ترین در دنیا است.تمامی محصولات میهن دارای آرم استاندارد ایران است و به زودی استاندارد haccp و ce نیز دریافت می‌شود.
البته قضاوت راجع به محصولات مجتمع فرآورده‌های لبنی میهن را باید برعهده مصرف‌کنندگان قرارداد و از بررسی‌های آماری که در سال ۸۳ و ۸۴ انجام پذیرفت شعار تبلیغاتی شرکت از زبان ۶/۴۲‌درصد از مصاحبه شوندگان انتخاب شد.


محصولات میهن یه‌چیز دیگست
با توجه به اینکه شرکت میهن توانسته است در سال 84 به رتبه شرکت نمونه صنعتی کشور نائل شود دنیای اقتصاد مصاحبه ای کوتاه با مدیرعامل شرکت، آقای ایوب پایداری صورت داده است که متن آن در پی می‌آید.
با توجه به اینکه تمامی محصولات میهن دارای آرم استاندارد ایران است و به زودی استاندارد haccp و ce را نیز دریافت می‌کند آیا برای به روز شدن مستمر این استانداردها ضرورتی وجود دارد و این پیشرفت تکنولوژی به خودی خود ارزشی ایجاد می‌کند؟
ما در میهن همواره سعی در بالا بردن کیفیت محصولات خود را داریم و اخذ استانداردهای نام برده فقط اطمینان بیشتر به اعتماد مصرف‌کننده است.
رشد شرکت خود را چگونه و در چه زمینه‌هایی ارزیابی می‌کنید؟
همان گونه که مستحضر هستید شرکت میهن همواره در طی زمان از نظر کیفیت و کمیت رشد و توسعه داشته است و انشاا... در آینده با برنامه‌ریزی انجام شده بتواند محصولات جدید‌تری را برای هم‌میهنانمان به ارمغان آوریم.
آیا طرح جدیدی برای توسعه محصولات خود در نظر دارید؟
میهن تا به امروز همواره محصولات جدید به بازار مصرف ارائه کرده است و تا آینده نزدیک چند محصول دیگر نیز به بازار ارائه خواهد کرد.
آیا تا به حال صادرات محصولات به کشورهای دیگر داشته‌اید و آیا در اهداف شرکت شما این مساله مد نظر بوده است یا خیر؟
میهن به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کشورهای آسیای میانه، عراق، کشورهای آسیای جنوب‌شرقی و سه کشور اروپایی صادرات داشته است و هدف اول برای فروش محصول داخل کشور است.
محصولات میهن دارای چه ویژگی‌هایی بوده که باعث شده است به رتبه نمونه صنعتی نایل شود؟
ویژگــــی محصــولات میهـــــن عبارتست‌از:
۱ - استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه که از داخل و خارج از کشور تهیه می‌شود.
2 - کنترل کیفیت دقیق و منظم که مهم‌ترین قسمت در صنعت غذایی است.
۳ - ماشین‌آلات پیشرفته و منحصربه فرد در کشور که خاص میهن است.
4 - پرسنل متخصص در تولید.
۵ - سیستم توزیع تخصصی.