گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت پاکسان گفت: قصد داریم دو شرکت ساینا در ابهر و مدیریت صنعت شوینده بهشهر که مراحل پذیرش اولیه آنها انجام شده است را به زودی وارد بورس کنیم.

هوشنگ بالازاده علت تاخیرعرضه این دو شرکت به بورس را اوضاع نامناسب بازار سهام اعلام کرد و گفت: ورود این دو شرکت در حالت فعلی به ضرر شرکت‌ها است و به محض اینکه بازار سهام روند خوبی داشته باشد این دو شرکت را عرضه خواهیم کرد. مدیرعامل پاکسان با اشاره به فراز‌و‌نشیب‌های صنعت شوینده در یکسال گذشته اظهار کرد: گروه پاکسان برای عبور از این شرایط، تولید محصولات جدید، دستیابی به بازارهای جدید خارجی و توسعه شبکه داخلی مویرگی را در دستور کار قرار داد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که صنعت شوینده با ظرفیت ۵/ ۲ برابری نسبت به تقاضا شرایط رقابتی تنگاتنگی را به وجود آورده است توانستیم در بودجه پیش‌بینی شده تولید و فروش را مطابق بودجه انجام دهیم. بالازاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشتر محصولات به کشورهای CIS، همسایه‌های غربی و شرقی صادر می‌شود، گفت: در مجموع کشورهای هدف صادرات ما ۱۵ مورد است و در نظر داریم پس از برجام، بازارهای صادراتی خود را توسعه دهیم که به تازگی اولین محموله این شرکت به عمان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از ۴۰ هزار تن انواع محصولات شوینده به کشورهای مختلف صادر شده که این حجم صادرات رقمی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار ارزآوری را به همراه داشته است. وی با اشاره به اینکه براساس شرایط موجود زمینه افزایش قیمت محصولات وجود ندارد، اظهار کرد: سازمان حمایت با تفاهمی که با انجمن صنفی داشته توانسته از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند و قیمت بعضی از کالاهای تولیدی این شرکت که افزایش یافته بود دوباره به قیمت قبلی برگشت. بر این اساس میزان تولید محصولات شوینده طی سال جاری تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است.