گروه بورس: دانشگاه الزهرا به منظور گرامیداشت هفته حسابدار، همایش حسابداران، اخلاق حرفه‌ای و اعتماد عمومی را روز پنج‌شنبه 26 آذر در این دانشگاه برگزار می‌کند.

دبیر علمی این همایش درخصوص محورهای اصلی آن گفت: اخلاق حرفه‌ای در حسابداری و حسابرسی، اخلاق در آموزش و پژوهش حسابداری و اخلاق حرفه‌ای در پاسخگویی و مسوولیت اجتماعی محورهای اصلی این همایش هستند. دکتر سیدعلی حسینی سپس به تشریح موضوعات مربوط به این سه محور پرداخت و گفت: اخلاق مداری فردی حسابداران و حسابرسان و پیچیدگی محیط تجاری، اثر ابعاد اخلاق حرفه‌ای حسابداران و حسابرسان بر اقتصاد، نقد و بررسی آیین‌رفتار حرفه‌ای از دید استانداردگذار و متخصصان حسابداری و حسابرسی، چالش‌های اخلاقی در حرفه حسابداری و حسابرسی و راهکارهای اخلاق حرفه‌ای در حسابداری و حسابرسی از مواردی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود.


مدیرعامل بورس انرژی سپس گفت: روش‌های آموزش آیین رفتار حرفه‌ای اخلاقی به دانشجویان حسابداری، چالش‌های اخلاقی و اجتماعی در آموزش و پژوهش حرفه حسابداری و حسابرسی و راهکارهای اخلاق حرفه‌ای در آموزش و پژوهش حسابداری نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. وی نقش اطلاعات مالی در گزارشگری زیست محیطی، نقش اطلاعات مالی در توسعه منابع انسانی، نقش اطلاعات مالی در سرمایه فکری، چالش‌های گزارشگری مسوولیت اجتماعی شرکتی و راهکارهای اخلاق حرفه‌ای در حسابداری و مسوولیت اجتماعی را از دیگر موضوعات این همایش خواند. این همایش فردا از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ در سالن تورانی دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.