گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با حضور اکثریت سهامداران این شرکت چهارشنبه بیستم آبان ماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت
برگزار شد.

عادل نژاد سلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس در مجمع عمومی سالانه این شرکت گزارش عملکرد این شرکت را به سهامداران ارائه کرد. وی به حضور در بازار سهام خارج به‌عنوان یکی از برنامه‌های آینده اشاره داشت و از تاسیس یک شرکت بازرگانی (تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس) به منظور توسعه هرچه قوی‌تر هلدینگ خلیج‌فارس در بازارهای بین‌المللی اشاره و اظهار کرد، گزارش تاسیس و عملکرد این شرکت ان‌شاالله در جلسه آینده مجمع به اطلاع سهامداران خواهند رساند.


نژاد‌سلیم اعتماد سهامداران در حمایت از برنامه‌های ارائه شده طی دو سال گذشته را مهم‌ترین‌ پشتوانه برای این شرکت برشمرد و از این حسن اعتماد بسیار تقدیر کرد. وی تاکید کرد:خرید محصولات داخلی و حمایت از صنایع ایرانی یک دستورالعمل کامل است که تمامی واحدهای زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس موظف به رعایت آن شده‌اند و اظهار کرد فقط برای تجهیزات خاصی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد مجوز خرید صادر می‌شود.


نژاد‌سلیم با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط‌زیست خط قرمز تمامی برنامه‌های این شرکت قرارداده افزود: ما با حمایت از پژوهش و توسعه توانسته‌ایم دانش فنی برای تولید سه کاتالیست را ایرانی کنیم و این باعث افتخار صنعت پتروشیمی ایران است. وی به موضوع حفظ ایمنی و سلامت کارکنان نیز اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی و بهداشتی ویژه‌ای برای کارکنان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت در نظر گرفته‌ایم. دراین مجمع، افزایش سرمایه شرکت به میزان ۱۰۱ درصد مورد تصویب سهامداران قرار گرفت و همچنین پرداخت مبلغ ۵۰۰ ریال سود، بابت هر سهم تصویب شد.