گروه بنگاه‌ها: جزئیات برگزاری هفتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش تشریح شد.

به گفته معاون بازرگانی و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش بیش از ۲۰۰ شرکت، موسسه، بانک و نهاد مالی و اقتصادی دولتی و خصوصی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رضا سراج با اشاره به اینکه این نمایشگاه در مساحتی به وسعت ۲۱ هزار مترمربع در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود، افزود: استقبال بی سابقه شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مالی و پولی داخلی و بین‌المللی از این نمایشگاه را شاهد هستیم. این در حالی است که شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و شرکت بهاران تدبیر کیش به‌عنوان مجری نمایشگاه طی ۸ ماه گذشته به‌صورت شبانه روزی نسبت به برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی برگزاری این نمایشگاه اقدام کرده‌اند.

به گفته سراج، مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور مسوولان و مقامات اقتصادی کشور و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ساعت ۱۷ بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود. همچنین طی روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۰ لغایت ۱۴ نشست‌های تخصصی با موضوعات معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و روش‌های تامین مالی داخلی و خارجی پروژه‌های سرمایه‌پذیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود. وی به برگزاری نشست تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، نشست آشنایی با روش‌های تامین مالی از طریق بورس توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، نشست معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی‌در دوران پسا تحریم توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان توسط استانداری خوزستان، نشست تخصصی دوران پسا تحریم و ظرفیت جذب سرمایه در برنامه خصوصی‌سازی ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی و نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری توسط شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان تعدادی از این نشست‌ها اشاره کرد. رضا سراج به حضور پررنگ نمایندگان شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی از کشورهای انگلستان، آلمان، سوئیس، فرانسه، چین، کانادا و بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور در این رویداد اشاره و تاکید کرد: نتایج و دستاوردهای این نمایشگاه و نشست‌های جانبی آن موجبات هموارتر شدن مسیر جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به اقتصاد ایران در دوران پسا تحریم را فراهم خواهد کرد.