گروه بنگاه‌ها : شرکت سیمان فارس نو در ۶ ماه نخست سال جاری معادل ۵۴ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو در گفت‌وگویی به «دنیای اقتصاد» گفت: این شرکت با سرمایه ۳۵۰ میلیارد ریال، تنها تولیدکننده تیپ ۵۲۵-۱ باکیفیت‌ترین محصولات سیمانی در استان فارس است که به‌صورت پایدار در کارخانه تولید می‌شود.

اسدا... نیک‌فر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در بخش تحویل و فروش انجام گرفته است، افزود: طی نیمه نخست امسال مبلغ ۶۵۰ ریال از سود پیش‌بینی شده ۱۲۰۰ ریالی برای سال مالی ۹۴ را محقق کردیم و در‌صدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال نیز با توجه به فصل سرما و کاهش تولید، پیش‌بینی امسال را محقق کنیم.

وی با اعلام اینکه ظرفیت اسمی تولید کارخانه معادل سه هزار تن تولید کلینکر در روز است، تصریح کرد: تمام مواد اولیه این شرکت تولید داخل است که از این لحاظ در تولید سیمان هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، ولی با توجه به اینکه کارخانه‌های سیمانی جدیدی در کشور افتتاح شده است، رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان را شاهد هستیم.

نیک‌فر میزان فروش پیش‌بینی شده برای سال مالی ۹۴ را بیش از یک هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال از فروش محصولات خود معادل ۶۲۱ میلیارد ریال درآمد کسب شد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سهم خود در بازار پروژه‌های جدیدی در شرکت سیمان فارس‌نو در حال اجراست، اظهار کرد: بهره‌برداری از یک بارگیرخانه جدید سیمان پاکتی در چند روز آینده، راه‌اندازی بخش بسته‌بندی جدید جامبوبگ، ساخت سیلوی چند بخشی سیمان برای تولید محصولات متنوع از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت است.

همچنین نیک‌فر اعلام کرد: طی نیمه نخست امسال ۴۰ هزار تن کلینکر به کشورهای همسایه صادر کرده‌ایم که در نظر داریم این رقم را افزایش دهیم.