گروه بورس: روز گذشته در حالی که بازار سهام رشد ضعیف و شکننده ۲۵ واحدی را تجربه کرد، در فرابورس اما شاخص این بازار ۳/ ۰ واحد (معادل ۰۴/ ۰ درصد) افت کرد تا به این ترتیب آیفکس به رقم ۹/ ۶۹۶ واحد برسد.

در میان ۸ نمادی که بیشترین تاثیر منفی یا مثبت بر شاخص فرابورس دارند، نماد شرکت‌های گروه پتروشیمی ایرانیان و شرکت اعتباری کوثر مرکزی تنها نمادهایی بودند که در سطح حداکثر ۶۵/ ۰ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند. در مقابل اما نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون با ۴۲/ ۰ واحد، پالایش نفت شیراز با ۳۱/ ۰ واحد، پالایش نفت لاوان با ۱۳/ ۰ واحد و بیمه دی با ۱۲/ ۰ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشتند.

روز گذشته نماد اخزا۱ نیز با رشد ۴۹۹ ریالی (معادل ۰۵/ ۰ درصد افزایش) با قیمت ۹۱۶ هزار و ۷۷۵ ریال مورد مبادله قرار گرفت. به این ترتیب نرخ سود موثر این اسناد به ۷/ ۲۶ درصد رسید.

طی معاملات روز گذشته فرابورس نماد معاملاتی شرکت‌های سبحان دارو (سبحان۱)، آهن و فولاد ارفع (ارفع۱)، نفت ایرانول، نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی آذر بازگشایی

شدند.

بیشترین رشد قیمتی نیز به نماد معاملاتی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) با ۷/ ۴ درصد رشد اختصاص داشت. ضمن اینکه بیشترین ریزش قیمت نیز به نام امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۲ ثبت شد.