گروه بورس، همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز تحت تاثیر رشد بازارهای جهانی فلزات شاهد بهبود معاملات این گروه بود. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که شامگاه جمعه، بهای فلزات در بورس‌های جهانی افزایش ملموسی را تجربه کرد و بهای مس به مرز ۵هزار و ۳۱۹دلار رسید بهای سه فلز آلومینیوم، روی و سرب نیز به ترتیب یک هزار و ۶۰۷دلار، یک هزار و ۸۲۴دلار و یک هزار و ۷۷۱دلار رقم خورد هر چند این ارقام نسبت به بودجه شرکت‌های تولید‌کننده فلزات هنوز کم است و شرکت‌ها عملا نزدیک به ۶ماه را با قیمت‌های کمتر از بودجه سر کرده‌اند، اما قیمت نازل سهام و تمایل بازار به استقبال از احتمال رشدهای بیشتر موجب شد تا صف خریدی در نمادهای فلزی و تولید‌کنندگان مس، سرب و روی تشکیل شود. در این میان صف خرید ملی مس با تاثیر ۶۰واحدی نقش موثری در رشد ۷ واحدی شاخص کل داشت. در بازار دیروز همچنین سخنان رئیس‌جمهوری در جمع فعالان اقتصادی دارای اهمیت بود. رئیس‌جمهوری در این سخنان از دستور خود برای تنظیم مقررات لازم برای خروج از رکود در شش ماهه دوم سال جاری خبر داد.

در گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری زمان مجمع سالانه سرمایه‌گذاری خوارزمی دیروز اعلام شد. براساس اعلام صورت گرفته مجمع این شرکت ساعت ۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ مهر در تالار اجتماعات پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود مجمع خوارزمی با تقسیم سود بالایی همراه نباشد و این شرکت تا ۱۵۰ریال سود نقدی را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد.

در گروه غذایی دیروز قند تربت جام سال مالی خود را با زیان ۷۲۷ریالی به پایان برد.

در گروه دارویی دیروز کارخانه‌های داروپخش در گزارش ۶ ماهه خود شرایط مناسبی را گزارش کرد. این شرکت، در عملکرد ۶ ماهه نخست امسال از تحقق ۶۹ درصدی سود برآوردی خود در بودجه سال مالی ۹۴ خبر داد.شرکت کارخانجات دارو پخش در عملکرد ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۴ سود ۶۴۹ ریالی را محقق کرد. سود برآوردی این شرکت در بودجه امسال به‌طور خالص مبلغ ۹۳۹ ریال اعلام شده که تاکنون بدون تعدیل بوده است.

در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و کم حجم بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۳۷ میلیارد تومان و در فرابورس به ۵/ ۲۹ میلیارد تومان رسید.