گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با حضور اکثریت سهامداران با ریاست بهروز خالق برگزار شد. در این مجمع علاوه بر تصویب صورت‌های مالی سال منتهی به اردیبهشت ۹۴ و تقسیم سود ۴۰ تومانی به ازای هر سهم، اعضای هیات مدیره نیز انتخاب شدند.


وحید باقری، عضو هیات مدیره و معاون مالی و پشتیبانی تاپیکو در این مجمع ضمن تشریح استراتژی‌ها و برنامه شرکت در سال مالی آتی گفت: تامین بیشترین ارزش پایدار برای سهامداران تاپیکو یک اصل برای ما است. وی با بیان اینکه پرتفوی تاپیکو از تنوع بالایی برخوردار است، افزود: وجود پروژه‌های متنوع و توان توسعه پایدار در سودآوری، توان بالای مشارکت در طرح‌های بزرگ صنعت در کشور و سهم بالا از بازار داخلی و صادراتی در محصولات صنعت از ویژگی‌های این پرتفوی است.


وی توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جذاب صنعت، توسعه همکاری و مشارکت با شرکت‌های معتبر و صاحبان سرمایه و دانش فنی، رسوخ و توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی، بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری با تاکید بر خلق ارزش، ارتقای هم‌افزایی بین شرکت‌های مرتبط با گروه تامین با تاکید بر خلق ارزش و حضور موثر در نهادها و تشکل‌های مرتبط با صنعت از استراتژی‌های این مجموعه است.


باقری افزود: ارتقا و توسعه نظام زنجیره تامین در هلدینگ و شرکت‌های تابعه، توسعه سرمایه‌های انسانی با تاکید بر جذب و نگهداری نیروهای متخصص و توانمندسازی آنها، بهبود بهره‌وری و کاهش بهای تمام‌‌شده محصولات در شرکت‌های تابعه و ارتقا و یکپارچه‌سازی نظام‌های اطلاعاتی در هلدینگ و شرکت‌های تابعه نیز از دیگر برنامه‌های تاپیکو است. باقری همچنین با اشاره به ویژگی‌های تاپیکو در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این مجموعه از جایگاه و اعتبار ویژه‌ای در بین سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی برخوردار است.


وی افزود: سهم هلدینگ در ظرفیت تولید محصولات شاخص پتروشیمی حدود ۴/ ۱۹ درصد در ایران و ۵/ ۰ درصد در جهان است همچنین سهم تاپیکو در ظرفیت تولید اتیلن حدود ۹/ ۱۷ درصد تولید ایران و ۷/ ۰ درصد تولید جهان است. باقری ادامه داد: سهم تاپیکو در ظرفیت تولید پروپیلن حدود ۶/ ۳۰ درصد تولید ایران و ۳/ ۰ درصد تولید جهان، سهم ما در ظرفیت تولید پلی‌اتیلن‌های سبک و سنگین و سبک خطی در مجموع حدود ۲۶/ ۰ درصد تولید ایران و ۹/ ۰ درصد تولید جهان است، سهم تاپیکو در ظرفیت تولید متانول حدود ۸/ ۲۲ درصد تولید ایران و ۰۳/ ۱ درصد تولید جهان است و همچنین سهم هلدینگ در ظرفیت تولید PVC حدود ۳/ ۳۵ درصد تولید ایران و ۵/ ۰ درصد تولید جهان است.