گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز همپای شمار زیادی از بورس‌های بین‌المللی تن به افت شدید داد.

در روزی بسیار بد برای سرمایه‌گذاران بازارهای سرمایه که با افت نزدیک به 8درصدی بورس چین همراه شد، بورس تهران نیز افت 454واحدی معادل 7/ 0 درصدی را تجربه کرد تا شاخص به رقم 64هزار و 197واحد برسد با این شرایط احتمال افت شاخص به زیر 64هزار واحد بالا به نظر می‌رسد.


کمبود نقدینگی، نبود انگیزه کافی میان معامله‌گران، وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و بنگاه‌ها و افت شدید بازار جهانی موجب فرار سرمایه‌ها از بورس تهران شده است.

در بازار دیروز فروشندگان پر تعدادی در اکثر نمادها وجود داشتند که همین امر خریداران را بیشتر به عقب هدایت کرد.

در گروه چاپ مدیرعامل افست پس از ۳۲سال از کار کناره‌گیری کرد.

در گروه بیمه‌ای دیروز توسعه مالی مهر آیندگان فروش ۴/ ۱۷درصد بیمه پارسیان را آگهی کرد.


این بلوک شامل 5/ 348 میلیون سهم است که به قیمت پایه هر سهم 245 تومان و به‌صورت 40 درصد نقد و باقی اقساط 21شهریور توسط ﻛﺎرﮔﺰاری ﺳﻬﺎم ﺧﺒﺮﮔﺎن روانه میز فروش می‌شود. در گروه شیمیایی دیروز، شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی براساس گزارش شفاف‌سازی در ارتباط با کاهش سود در گزارش تعدیل پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به شهریور 1394 اعلام کرده که عمده دلیل آن کاهش نیاز خریدار عمده محصول (شرکت پلی اکریل ایران) در نتیجه کاهش مقدار تولید و فروش و همچنین کاهش در نرخ فروش محصولات این شرکت نسبت به پیش‌بینی اولیه بوده است.


در گروه خودرویی شرکت فنر‌سازی زر براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص بازنگری در بودجه سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۴ اعلام کرده ، موضوع عملکرد ۳ ماهه شرکت که اطلاعات آن در سیستم کدال درج شده است، بیانگر زیان ابرازی است که با توجه به برسی‌های انجام شده دلایل عمده آن رکود کلی صنعت از ابتدای سال جاری تا‌کنون بوده به گونه‌ای که اغلب شرکت‌ها، در سه ماهه نخست سال جاری کاهش میزان تولید و فروش در مقایسه با سال قبل را تجربه کرده‌اند. البته با بررسی‌های انجام شده همواره تولید و فروش در نیمه دوم سال روند افزایشی داشته و افت فروش را جبران خواهد کرد. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۱۳۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۶میلیارد تومان بالغ شد.