بی‌تردید سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ایفای وظایف قانونی و دستور رئیس‌جمهور محترم، به ارتقای شفافیت و کارآیی بازار سرمایه، پیگیری حقـوق و مطالبات سهامداران، توسعه فرهنگ سهامداری و در نهایت به توسعه بازار سرمایه پایبنـد و متعهد خواهد بـود و در این مسیـر، با برنامه‌ریزی علمی، نهایت اهتمام را خواهد داشت. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن مهم برشمردن نامه ریاست جمهوری به دکتر جهانگیری درباره «ضرورت رونق بخشی به اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار سرمایه» از تلاش این سازمان برای ارتقای بازار سرمایه در قالب وظایف این سازمان خبر داد.

دکتر محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با «سنا» ضمن تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور بابت این نامه گفت: نامه رئیس‌جمهور محترم در این مقطع مهم تاریخی و توجه و اهتمام ویژه ایشان به بازار سرمایه و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، واقعا قابل تقدیر بوده و مراتب تشکر خود و تمامی فعالان بازار سرمایه را به ایشان ابلاغ می‌دارم.

وی با اشاره به اهمیت سرفصل‌های ابلاغ شده به بازار سرمایه توسط رئیس‌جمهور افزود: تشکیل کمیته‌هایی علمی و اجرایی برای عملیاتی کردن دستور رئیس‌جمهور در حوزه بازار سرمایه به منظور هدایت تامین مالی نیازهای بلند‌مدت به سمت بازار سرمایه، هدایت تامین مالی نیازهای بنگاه‌های بزرگ اقتصادی از طریق بازار سرمایه و بازنگری در قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت تعمیق و افزایش سهم آن در تامین مالی اقتصاد در دستور کار سازمان بورس قرارگرفته است.

رئیس سازمان بورس در ادامه بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه کاملی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تدوین کرده است تا با پایش شرایط کشور و روابط بین‌المللی، زیرساخت‌های لازم را برای حضور سرمایه‌گذاری خارجی فراهم سازد.

فطانت یادآور شد: امروز، ریل‌گذاری مناسب در اقتصاد کشور صورت گرفته است به ویژه در شرایطی که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تدابیر دولت محترم، تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز خروج غیرتورمی از رکود در اولویت برنامه‌های اقتصادی کشور قرار دارد.