هرچند بورس جزئی از اقتصاد کشور است، اما بازار سرمایه شرایط به مراتب جلوتری از اقتصاد کشور دارد و تلاش مدیران این سازمان برای استاندارد شدن مولفه‌ها و شاخص‌های آن اقدام مثبتی است که تاثیرات مثبت این اقدامات در زمانی که بازار روند روبه رشد را از سر بگیرد به مراتب بیشتر خواهد بود.

به گزارش «سنا»، مهدی طحانی، مدیر عامل مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با بیان این مطلب گفت: اقدام سازمان بورس به منظور افزایش دامنه نوسان اقدام کاملا منطقی و درستی است و در کنار این اقدامات می‌توان از فرموله شدن حجم مبنا و کاهش آن و همچنین ارائه اطلاعات به شکل مستقیم روی سامانه کدال نیز به‌عنوان اقداماتی مطلوب یاد کرد. وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که بورس چیزی جدا از اقتصاد نیست و بازار سرمایه شرایط به مراتب جلوتری از اقتصاد کشور دارد، ضمن اینکه تلاش مدیران این سازمان برای استاندارد شدن مولفه‌ها و شاخص‌های آن اقدام مثبتی است و برآیند این اقدامات در زمانی که بازار روند رو به رشد را از سر بگیرد و حرکت کند، اثرات مثبتی خواهد داشت.

مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه تصریح کرد: نگرانی‌های ناشی از بحث هسته‌ای و توافقات پیرامون برای بازار سرمایه بیشتر به کند بودن چارت تصمیم‌گیری شرکت‌های بورسی بازمی‌گردد. وی افزود: دولتی بودن و عدم آمادگی شرکت‌های بورسی برای مقابله با فضای بین‌المللی از جمله مواردی است که باید تا پیش از توافق نهایی مدنظر باشد. طحانی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی بازار سرمایه تنها مربوط به بورس و بازار سرمایه نبوده و کل اقتصاد را در بر گرفته است و از آنجا که بورس مجموعه‌ای متشکل از شرکت‌های تجاری، تولیدی، صنعتی و... است، بنابراین وقتی کلیت اقتصاد دچار مشکل شود، بورس تافته جدا از آن نخواهد بود.